Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (7)

In zekere zin wel, echter denk ik niet dat Geert
dit als zodanig zal opvatten.( uiteindelijk is hij wel het eea gewend).
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
ja, maar wat is geen vorm van intimidatie?
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Wilders een racist noemen getuigt enkel van naïviteit. Hij uit kritiek op een geloof, niet op een ras. Het verschil? Van een ras kun je niet afstappen, van een geloof wel.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik denk dat hij het gewoon is. Dit gevoel komt niet voort uit intimidatie. Dit spreekt uit het feit dat hij een hele bevolkingsgroep afspiegelt als slecht en gevaarlijk. De geschiedenis heeft al zo vaak aangetoond dat dit soort visies gevaarlijk zijn!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Wie stelt zal moeten bewijzen.

Iemand voor racist uitmaken (racisme is buiten verwerpelijk ook gewoon strafbaar in Nederland) lijkt mij wanneer dit ongegrond is bovendien minstens zo ernstig als het mensen neerzetten als achterlijke en gevaarlijke onaangepaste idioten louter op basis van hun religie, afkomst, sekse, sexuele geaardheid, huidskleur, levensovertuiging enz.

Als het waar is moet het gezegd (kunnen) worden!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Het is geen intimidatie. Het is gewoon een beschrijving wat wat hij is en doet.

Daarnaast heb je dan nog de beoordeling van wat je daarvan vindt, dat hij dat is.
Ik vind een racist verwerpelijk. En wat hij zegt en doet is ook verwerpelijk.

Dus waarom zou je dat niet mogen zeggen dan? Volgens zijn eigen 'logica' (hahaha, geintje) mag je altijd en overal zeggen wat je denkt, dus dat doe ik dan bij deze. Ben benieuwd of al die blaters (Wilders-volgelingen) mij dat toestaan.....
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Het is inderdaad intimidatie en wel omdat 't een leugen is. Het is dus laster. Laster spreken over iemand heeft zeker een intimiderend effect.

Hij heeft iets tegen diegenen die de Koran letterlijk nemen danwel verkeerd uitleggen. Het gaat dus om een geloof, niet om een ras. Racisme gaat om rassen. (Feitelijk zijn er trouwens geen rassen die 100% 'zuiver' zijn, want iedereen is familie van elkaar - iets wat bewezen kan worden door DNA/genen te bestuderen.)

Zo heb ik ook iets tegen de mening van mensen die de bijbel letterlijk nemen. (De aarde in zes dagen geschapen; de aarde 7000 jaar oud; de wetenschap (evolutie) verwerpen; etc.)

Maar dat vind ik beiden op zich geen reden om zulke mensen iemand een land te verbieden. Tenzij iemand natuurlijk terrorist of een vrouwenonderdrukker is - maar ja, dat weet je uiterst zelden of nooit van te voren.

Als je in 't publiek een beledigend woord (zoals 'racist') aan iemand wil koppelen, moet je wel erg goed weten waar je 't over hebt.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing