Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag een tijdje in New York wonen, maar kan ik daar ook werken?

Ik wil graag een jaartje of een paar maanden in new york wonen. ik weet niet of het mogelijk is om er een jaar te wonen (volgens mij is het max. 3 maanden), maar ik vroeg me af of ik tijdens die 3 maanden bijvoorbeeld ook zou kunnen werken in de horeca bijvoorbeeld. Of moet je daar een Amerikaanse paspoort voor hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Zonder visum mag je maar tot 3 maanden verblijven en is werken niet toegestaan. Als je een visum hebt, is New York City geen makkelijke stad om een baan te vinden.

Dit is een goede site om je wat 'in te lezen' over Amerika en de mogelijkheden daar:

http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/menuitem.eb1d4c2a3e5b9ac89243c6a7543f6d1a/?vgnextoid=13ad2f8b69583210VgnVCM100000082ca60aRCRD&vgnextchannel=13ad2f8b69583210VgnVCM100000082ca60aRCRD
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: