Kan ik iemand aanklagen die uitspraken doet op t.v?
Gisteren zag ik op tv toevallig het progamma wegmisbruikers. Een man van Turkse afkomst rijdt meer dan 150 (100 toegestaan) en wordt aan de kant gehaald.
Deze man wordt verteld dat zijn rijbewijs wordt ingenomen. De man begint te schelden tegen de agenten en maakt meermaals de opmerking: "jullie zien een Turk in een S klasse en nemen gelijk zijn rijbewijs in". gevolgd door: "Nederland is een kut land en een jullie zijn een kut volk. Jullie pesten alleen maar een Turk." Ook was hij van mening dat de meting niet klopte en dat het gelogen was.
Doordat deze man stelselmatig de woord jullie en Nederlands volk gebruikt kan ik mij dus voelen aangesproken door deze man, hij schreeuwt immers dat wij "Nederlanders" hem altijd discrimineren.
Aangezien ik Hollander ben kan ik mij dus aangesproken voelen en door hem over één kant geschoren voelen. Hij spreekt dus ook dat ik hem discrimineer.
Het gaat mij dus om het principe, deze man schreeuwt namelijk tegen een volk, opmerkingen tegen een volk. Ongeacht de zwaarte hiervan is dit toch discriminatie.
Toegevoegd na 3 uur:
Ben blij verrast dat gv'ers de kern van de vraag zin, los van het feit welk belang ik erbij zou hebben!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.