Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vind jij dat Balkenende 1ste president van Europa moet worden? Waarom dan?

Op journalen en nieuws-sites hoor je en zie je dat Balekenende een goede kans maakt 1ste president van de Europese Unie te worden. Wat is jouw mening en geef uitleg waarom juist dát jouw mening is.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik vind hem geen goede leider in onze samenleving, ik vind hem eerder een aanhanger/meeloper met het grote amerika.

Ik zie niet in dat hij gezag zou kunnen voeren in de EU, dan krijgt hij nog meer macht op ja te kunnen zeggen op alles wat zijn politieke vrienden/leiders van hem zullen vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Kom op zeg nee, een slecht engels sprekende op Harry Potter lijkende boekenwurm als één van de belangrijkste wereldleiders? Laat me niet lachen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij vormt geen bedreiging voor welke andere Europese macht dan ook. En daarmee maakt hij een goede kans om door het mijnenveld dat de Eu vormt heen te manouvreren. Geen groots politicus in mijn ogen en echt het cerebrale type waar naar gekeken wordt tegenwoordig als leider.

Toegevoegd na 45 seconden:
Die laatste zin is een erfenisje van de macht die we aan ICT hebben gegeven en waar dat type management vandaan komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
JA! En wel zo snel mogelijk.
Of iets anders, zolang ie hier maar weg is!
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wil je echt dat de geschiedenisboeken die ****** moeten gaan aanwijzen als de eerste president van Europa?
Ik ben benieuwd hoe dat in de geschiedenisboeken komt te staan in 2435 of zo.... 'waarom men in die tijd die gup tot een van de machtigste leiders ter wereld benoemde is nu nog steeds iedereen een raadsel'
AWM
15 jaar geleden
Helaas blijft hij: " „Ik ben geen kandidaat”, zei de premier vrijdag nadrukkelijk in het televisieprogramma Eenvandaag.
Zijn naam circuleert al tijden in Den Haag en Brussel als een van de kandidaten voor deze post van vaste voorzitter van de vergadering van de regeringsleiders van de Europese Unie. Maar Balkenende maakte nadrukkelijk duidelijk dat hij niet naar Brussel gaat. „Ik wil dat er een keer opgehouden wordt met deze discussie die tot niets leidt”, zei de premier. (De Telegraaf)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gelukkig zeg...
Daar is Europa me toch te lief voor.
Wat moet Europa met zo'n ontwijkende meeloper.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die VraagNantwoord;

Ja hoor, laat Balkie het maar worden. In zo'n cermoniele functie kan hij weinig kwaad en dan hoeft er ook geen ander veel te hoog betaald baantje hier voor hem worden geregeld. Bijkomend voordeel is dat de EU met een voorman als JPB tenminste niet als de United States of Europe wordt gezien. Dat zou met een echte staatsman wel eens anders kunnen zijn, denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hoorde net op de BBC, dat Tony Blair ook in de running is voor dat baantje. Ik geef hem toch een betere kans om genoeg gebekt te zijn, als dat nodig is. Hij schijnt zowel Frankrijk als Italië al achter zich te hebben....En nu bewerkt hij Merkel. De tijd zal het leren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Balkende is een goed politicus, al zeggen we met zijn allen dat hij slecht is. Oke, gestart met een een imago van Harry Potter hebben we met héél Nederland hem de grond in geboord. Voorlopig heeft hij erwel voor gezorgd dat Nederland regelmatig bij de G20 zit en heeft hij aanzien in Europa. Tevens wordt hij gesteund door de machtigste vrouw ter wereld: Merkel!

En daarbij als hij zo slechts is, waarom zit hij dan al zoveel kabinetten uit. Juist, omdat hij het spel begrijpt!

De beste stuurlui zitten achter GV?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat hij een goede kans maakt, omdat hij voor de leiders van de grote landen niet als een bedreiging wordt gezien. Ik vraag me sterk af of een land als Frankrijk of Italië werkelijk akkoord zou gaan met een sterke leider als Tony Blair. Balkenende kunnen ze makkelijker beïnvloeden. Voor Nederland zou het niet slecht zijn: toch wat meer invloed in Europa en ik denk dat Verhagen een betere premier zou zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een goede kans is nog niet DE KANS voor 100%.Maar van mij mag ie.Maar wel direct verkiezingen dan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Balkenende is in ieder geval een kandidaat waar niemand erg op tegen is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Blair. Je zou dus kunnen zeggen dat hij een soort compromis-kandidaat tussen de kleine en grote landen in zou zijn. Niemand in Europa wordt er erg warm van, maar het stoot ook niemand al te erg tegen de borst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij kan niet eens goed Engels, heeft u eens Balkenende horen discuseren in het Engels? Het is net kattengejank. Overigens zou Balkenende geen goede kandidaat zijn. Balkenende is de president van een (gezien de oppervlakte) klein landje. Hoe zou Balkenende zo'n groot rijk willen besturen?!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding