Hoi, kun je iemand anoniem aangeven bij de belastingdienst?
Ik ken iemand die veel geld van de overheid krijgt. Zoals pgb, uitkering, invalidekaart enzovoorts
ik erger me groen en geel dat hij dit allemaal krijgt terwijl hij kern gezond is.
Kan ik iemand om die reden anoniem aangeven?
hij heeft me ook eens gezegd dat hij standaard na iedere vakantie een klacht indient en probeert dan het geld van de vakantie terug te krijgen. Hij werkt niet maar kan dus wel een aanbouw bouwen.. Ik wil rechtvaardigheid en eerlijkheid, het is geen jaloezie.. :S
Hij zou niet de eerste zijn.
De controles zijn gewoon zo slecht, ze bellen even aan hij loopt scheef en ze geloven hem. Bij de dokter kunnen ze niets vinden (duh).
Nog een voorbeeld hij kreeg 3 weken gratis massage omdat hij te gestresst was... Knap hoor zonder werk en met 1 kind dat getrouwd is... Maar het probleem is dat ik nu als mongool word neergezet terwijl ik gewoon antwoord wil op m'n vraag. Of jij het gelooft of niet, daar kan ik helaas ook niet veel aan doen.
Zelfde hierboven, is deze man terecht uitgekeerd, is er toch niks aan de hand?
Er wordt voorbijgegaan aan de kern van de vraag.
Je zou er geen energie aan moeten besteden.
Als je niets meer zou uitkeren wat moet de maatschappij dan met zo'n iemand. Ik wil hem/haar niet als collega en dan...
Er zijn veel niet bespeuren ziektes, ik zou er goed over nadenken, voor dat je een misschien ziek persoon ( denk aan MS b.v, niet altijd te zien) nog meer leed aan doet.
Geloof me, ik weet waar ik het over heb.
Tuurlijk is de echte dader die misbruik maakt van die mogelijkheden, maar laten wij als eerlijke werkers (die het veel beter hebben dan hun en ook nog een schoon geweten hebben) ons daar niet medeplichtig aan maken.
Daar zijn mensen voor opgeleid, die hebben ziektebeelden en medicijnen gestudeerd en die weten pas waar ze over praten, dat weet een vriend die enkel buschauffeur of manager is toch niets van? Net wat je zegt.....vraagsteller kan zijn onvrede bij de vriend aangeven maar aangeven bij die instantie zou ik toch mee uitkijken als je zelf "Niet alles" weet.
Dat ogen en oren de kost geven is ooit iemand mee begonnen, is er ooit verteld door de overheid en we slaan nu zels zo door hiermee dat we iemand die het niet doet zelfs als "slecht" veroordelen. Laat de belastingdienst of uitkeringsinstanties dan de artsen maar aan hun haren trekken en de uitkeringsontvangers wekelijks uitnodigen voor controles, die zijn namelijk degene die de uitkeringen uitdelen en de regering is degene die dit accepteerd "blijkbaar". Laten de familie en buren en vrienden hun handen ervanaf houden en naar zichzelf kijken en met hun eigen gezin bemoeien is mijn motto voordat je naar een ander kijkt. Ik weet dat het mogelijk is iemand aan te geven, maar dit hierboven is precies waarom ik het niet doe. Mijn telefoonkosten worden niet vergoed als ik werk overneem van de UWV en de arts, ik krijg geen beloning voor de oplettendheid en de tijd die ik eraan besteedt, integendeel tot hunzelf....zij gaan er financieel op vooruit voor steeds minder arbeid. Ooit stond een paar jaar geleden het UWV heel slecht in het nieuws omdat het teveel subsidie vroeg en ontving, hun besteedde dit aan overdreven luxe in de werkomgeving, dure stoelen en vloerbedekking en noem maar op. Sja....ze hebben hiermee zelf het verkeerde voorbeeld gegeven toen.
Misschien is het PGB alleen maar een aanvulling.
Bij een PGB moet je heel veel uitgaven verantwoorden.
Er zijn inderdaad HEEL VEEL dingen die je niet ziet.
Kan me ook voorstellen dat die vriend sommige dingen u echt NIET gaat vertellen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.