Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom worden mensen eigenlijk uitgezet?

het klinkt misschien raar, maar ik vraag me het eigenlijk wel af. weten we uberhaupt hoe er gereageerd wordt als er geen uitzetting plaatsvind? hebben we bewijs dat het goed of slecht gaat. of verwachten we alleen laag opgeleide mensen te vangen? maar is ook hier bewijs van?

alvast bedankt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is een verschil gemaakt tussen

1] vluchtelingen, asielzoekers, mensen die in eigen land bedreigd worden of gevaar lopen.
Als zij in eigen land worden vervolgd vanwege ras, geloof, nationaliteit of overtuiging.
Deze mensen hebben het heel moeilijk om te bewijzen dat zij echt niet terug kunnen omdat ze dan in de gevangenis komen of gedood worden.
Maar als het bewezen is, dan krijgen zij vaak een verblijfsvergunning, eerst tijdelijk.

2]
Immigranten die naar Nederland willen komen voor bijvoorbeeld werk, studie of gezin .....
moeten aan diverse voorwaarden voldoen. Zo moeten vreemdelingen die in Nederland willen studeren dit zelf betalen. Ze moeten hier iemand hebben die voor hen borg staat. Ze moeten al in eigen land een cursus volgen.

Elke aanvraag voor een verblijfsvergunning wordt individueel beoordeeld.

De ellende is dat zo'n aanvraag vaak heel lang kan duren, dat bij afwijzing mensen in beroep kunnen gaan, dat ze nog een keer in beroep kunnen gaan en dat dat allemaal samen wel jaren en jaren kunn

Intussen mogen mensen hier niks, maar leren wel de taal en zijn als vanzelf ingeburgerd.
Jonge mensen als Mauro mogen (moeten) wel naar school, maar mogen geen stage lopen.
Bovendien is bekend dat minderjarige asielzoekers altijd terug moeten als ze 18 zijn.
Wat natuurlijk onmenselijk is, om ze hier 10 jaar te laten wonen en dan hup terug te sturen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De keerzijde van de medaille is dat er geen enkel bezwaar tegen was als Mauro vrijwillig teruggegaan was. Wat dat betreft zijn niet alleen zijn moeder maar ook het pleeggezin en zijn advocaat medeschuldig aan het ontstane drama. Natuurlijk is het rot voor het joch en is hij slachtoffer geworden van het dubbelhartige beleid maar het is ook het gevolg van keuzes die bewust van die wetenschap door verantwoordelijken voor hem gemaakt zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We LATEN ze hier NIET wonen, geheel vrijwillige keuze. En daarbij ondervind men ook de risico's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je niet vermeld is dat: migranten EU-burgers zijn en dus voor eigen middelen en gezondheid kunnen zorgen omdat zij kunnen terugvallen op de sociale zekerheid van hun thuisland. Vluchtelingen zijn NIET-EU-burgers die die rechten NIET hebben. Zij moeten dus terugvallen op de sociale zekerheid van het land van aanvraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Betweter: ik vind niet dat je kunt generaliseren. Nederland is een rijk land en we hebben dringend jonge mensen nodig om de vergrijzing te compenseren. Dat hou ik altijd in mijn achterhoofd. Weinig mensen weten het maar Nederland nodigt ook vluchtelingen uit, mensen die vaak al jaren in een uitzichtloze situatie in een kamp in een buurland verblijven. Volkomen terecht dat we dat doen. Veel asielzoekers worden ook tot erkend vluchteling verklaard. Eveneens terecht. Maar mensen die er alleen maar economisch beter van willen worden moeten gewoon terug, wat mij betreft om hun eigen land op te bouwen. Dat geldt ook voor Mauro, dia al vele jaren terug had gekund maar dat gewoon niet gedaan heeft.

Andere antwoorden (3)

Zowel in Nederland als in België worden er enkel mensen uitgezet die illegaal in het land verblijven. En dat is een goede zaak, want deze kunnen enkel overleven door zwartwerk of criminaliteit. In beide gevallen zijn de gewone burgers het slachtoffer, ofwel van een misdrijf, ofwel wegens oneerlijke concurrentie op de arbeidsmarkt en belastingontduiking. De enige die er aan verdient is diegene die illegalen zwartwerk bezorgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap wat je probeert te zeggen, maar de vrager bedoelt denk eerder waarom legaliseren we niet gewoon meer mensen. Wat zou daar het effect van zijn? Meer asielzoekers, of is dat alleen maar een idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw, dit is de grootste bullshit antwoord die je had kunne geven..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad onzinantwoord, vooral het stukje: "(...)kunnen enkel overleven door zwartwerk of criminaliteit.". Laten we even voorop stellen dat dat wel heel kort door de bocht is en onterecht wat je daar stelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En al de vriendelijke medemensen die in de ww zitten??? Is dat wel oke?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Illegale vluchtelingen worden niet alleen uitgezet omwille van overlast voor de maatschappij, maar ook voor hun eigen veiligheid. Dat klinkt een beetje vreemd, maar als je ergens illegaal bent dan geniet je ook geen rechten die geregulariseerde of autochtone Nederlanders/Belgen WEL hebben. Het gaat hier om mensen en mensen hebben recht op rechten. Als je niet bent ingeschreven dan moet je op jezelf terugvallen of hopen dat iemand je veel geld toesteekt om alle kosten te betalen. Er zijn zoveel nadelen: - je kan geen medicijnen kopen bij de apotheek;
- je kan geen bankrekening openen;
- je hebt geen recht op een bestaansminimum (een uitkering dus);
- je kan geen rijbewijs krijgen;
- je kan niet naar school gaan;
- je kan geen contracten afsluiten of legale overeenkomsten maken;
- ....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Crimineel is natuurlijk altijd ongewenst illegaal of legaal.Maar de laatste zin intrigeert mij (De enige die er aan verdient is diegene die illegalen zwartwerk bezorgt).Hoe is het mogelijk dat deze mensen soms zelfs grotere bedrijven hier zoveel aan verdienen en zulke lage sancties opgelegd krijgen.Zou het niet een idee zijn om bedrijven die gebruik maken van illegale werknemers altijd alle kosten te laten betalen voor degene waar ze profijt van hebben gehad.Juridische kosten,Ziekte kosten,Huisvestingskosten en noem maar op.Ik geef geen duim naar beneden,vind dat je het volste recht hebt op je mening als ik het er nu mee eens ben of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Toedel, je schrijft: "(...) Dat klinkt een beetje vreemd, maar als je ergens illegaal bent dan geniet je ook geen rechten die geregulariseerde of autochtone Nederlanders/Belgen WEL hebben." Mijn vraag aan jou zou dan zijn, waarom leggen we kunstmatig die grens tussen legaal en illegaal op? Dit is namelijk een keuze van de overheid.
Asielzoekers hebben het volle recht om hier te zijn uit angst voor hun eigen dood, bij oorlog, natuurrampen, geloof etc. Maar als iedereen dit land zomaar binnen mag komen die het beter voor elkaar wilt hebben dan in hun eigen land wordt Nederland een zooitje. Nederlands spreken de meeste illigalen niet en zijn slecht opgeleid.

Wat krijg je dan? Een groot deel van die illegalen zal niet goed functioneren in het dagelijks leven. Ze zullen slecht banen kunnen vinden, wat de staat heel veel geld zal kosten. Groepen zullen ontstaan dus er zullen aparte Turken, Polen, marokaanse, antiliaanse etc wijken ontstaan. Zo ontstaan er dus rellen en criminaliteit.

Kort gezegd zijn dat de belangrijkste punten. De Nederlander voelt zich niet veilig in eigen land, criminaliteit neemt toe, Nederland raakt overbevolkt, de staat gaat failliet en Nederland raakt z'n eigen identiteit kwijt (kerst wordt al niet meer gevierd op sommige scholen, ramadan wel etc.) nou wil jij in zo'n land leven?

Daarom worden mensen het land uit gezet die niet voldoen aan de eisen! Dat het veelste lang duurt voordat het gebeurt vind ik een groot probleem! Je kan niet iemand na 8 jaar het land uitzetten dat is onmenselijk. Als er nou binnen een jaar iemand of mag blijven wonen of uitgezet wordt vind ik veel redelijker! Maarja zover zijn ze nog niet en daarom is er elke keer ophef als iemand na heel veel jaar het land wordt uitgezet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als eerste is de vraag wie is er illegaal in Nederland.

Iedere van buiten de EU die niet over een geldig visum danwel verblijfsvergunning in Nederland is, verblijft hier op een illegale wijze.

Voor een verblijfsvergunning komt men pas in aanmerking als men in het leven bedreigd wordt vanwege politieke overtuiging of oorlog.

De Nederlandse overheid controleert of een persoon al dan niet in het land van herkomst bedreigd wordt, kunnen ze geen aanwijzingen voor een bedreiging vinden wordt er geen vergunning verleent en wordt de aanvrager terug gestuurd, na het terugsturen houdt bij twijfel gevallen de ambassade in het desbetreffende land een poosje toezicht op het persoon maar wat met de overgrote meerderheid gebeurt is weinig of niets van bekend.

Bewijzen over hoe het met de mensen gaat die terug zijn gestuurd is er wel maar niet ter inzage voor het publiek, dat soort informatie valt onder verzamelde informatie door de Nederlandse veiligheidsdienst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding