Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

stel dat er amerikaan wordt vermoord precies op het drielanden punt in vaals.welk land moet de moordzaak dan op zich nemen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

Het land waar de moordenaar naar toe vlucht lijkt mij het meest simpele.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De plaats delict zal dan in 3 landen liggen en die zullen het gezamenlijk uit moeten zoeken. Maar houdt wel rekening met een enorm stevige Amerikaanse vinger in de gerechtelijke pap! Als ze het onderzoek tenminste helemaal niet overnemen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De politie in Vaals .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of het moet weet ik niet, maar er is een zeer grote kans dat de amerikanen dat zelf doen. Dat is een van erg goede knaten van de VS, namelijk dat ze het echt wereldwijd voor hun landgenoten opnemen.

Toegevoegd na 20 seconden:
knaten = kanten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Yep...ik kan je uit ervaring melden dat je in dat opzicht van de nederlandse overheid niets..maar dan ook niets te verwachten hebt.
Stel dat Nederland de zaak op zich neemt.
En de moordenaar vlucht naar Duitsland.
Dan word Europol (= Europese poltie) ingeschakeld.
Dat is een samenwerkingsverband met 25 van de 27 lidstaten in Europa. De politie die dan gezamelijk dat proberen op te lossen.

Toegevoegd na 14 minuten:
oke sorry
gaat om een amerikaan,
dan zal het wel Interpol worden ipv europol
Internationale politie..
Maar Amerika moet eerst toestemming hebben om hier een onderzoek te doen, van het land dat de leiding in het onderzoek heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk zelf dat in eerste instantie het land waar er aangifte wordt gedaan het onderzoek zal leidden. Deze zullen de andere twee landen ook inlichten over het onderzoek. Mocht de Amerikaan voordat hij is vermoord voornamlijk in Duitsland verblijven, zal het onderzoek worden overgedragen aan de Duitse politie, België idem dito. De Amerikaanse politie kan weer worden ingeschakeld voor achtergrond informatie en zullen ook hun experts ter beschikking stellen als dat nodig is. Mocht de Amerikaan een crimineel zijn en bij de politie in de VS bekend zijn en daarnaast banden hebben met bijvoorbeeld Duitsland zal het onderzoeksteam bestaan uit rechercheurs van beide landen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het land waar het grootste gedeelte van zijn lichaam ligt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Jacz;

In eerste instantie lijkt het me een zaak voor de politie van het land waarbij de moord wordt gemeld. Maar het Drielandenpunt bij Vaals is volgens mij alleen vanaf Nederlandse grond te bereiken, dus ik denk dat het een zaak voor de Nederlandse regiopolitie daar is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij ligt Vaals maar in slechts een enkel land. Aangezien de Amerikaan in Vaals wordt vermoord is dat ook gelijk het land waar het onderzoek plaats zal moeten vinden.
ps: u had toch geen plannen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het ligt er maar aan welke kant het lijk oprolt als het ter aarde stort. De vindplaats van een lijk bepaalt ook normaliter de regio van de onderzoekspolitie.
De kans lijkt mij echter heel erg klein dat een moord op een druk punt als het drielandenpunt gepleegd wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De instantie die het eerst komt schuift het overschot over de grens en belt de autoriteit van het buurland, wie het laatst komt moet het met de Amerikanen zien op te lossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding