Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moeten gastouders een diploma gaan halen?

Vanmorgen in een artikel in de Gelderlander.
Het meest absurde van het verhaal is dat ouders van de kinderen die naar zo'n gastgezin gaan straks de vergoeding voor de kinderopvang moeten gaan terugbetalen aan de belasting als de gastouder het diploma niet haalt.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
731

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Diploma's zeggen niet altijd iets. Ik weet niet hoeveel ouders er zijn die dit werk doen hebben een de mogelijkheid een opleiding te halen.
Door alles te certificeren met diploma's zet je een deel van de welwillende en vaak sociaal zeer betrokken mensen aan de kant. Dan ga je weer illegale praktijken krijgen.
Je zou eigenlijk iets als een mondeling examen moeten kunnen doen waarbij je sociale normen worden getoetst.
Het is goed om er toezicht op te houden.

Diploma's het kan, maar is wel ene zwaar middel om dit te reguleren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik vind het een goede regeling dat gastouders en diploma moeten halen. Als je kan kiezen wil iedereen zijn toch liever bij een gediplomeerd persoon achter laten?

Ik kan het er alleen niet mee eens dat de belastingdienst geld kan terugvorderen met een nieuwe regeling. Waar ouders niet eens de kans hebben gehad om eventueel te zoeken naar een gedilpomeerde gastouder. Je kan natuurlijk niet het wel/niet behalen van een diploma van de ouders laten afhangen. Als de gastouders hier om wat voor reden ook geen diploma voor haalt.

Heb je toevallig nog een link naar dat artikel, want ik kan het artikel niet vinden in de krant van vandaag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja.

Ik mag enige expertise verwachten van iemand die mijn kind wil opvangen.

En als een gastouder al kinderen opvangt lijkt het me meer een formaliteit. Als een bevestiging dat ze bekwaam is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding