waarom zijn geuniformeerde ambtenaren nooit herkenbaar?
Ik vraag me af waarom bv. douanebeambten nooit een duidelijk nummer of ander herkenningssymbool hebben. Ik weet dat ambtenaren verplicht zijn zich te legitimeren maar heb meegemaakt en hoor dat dat in de praktijk vaak gewoon geweigerd word. Als burger is het dan lastig een klacht in te dienen als iets niet volgens de regels gaat. Waarom is dat zo?
Toegevoegd na 1 uur:
Om mij te verduidelijken voeg ik een scene uit de film "Crash"toe waar ik niet naar kan kijken zonder daarna een kwartier te hoeven bijkomen van ergernis. Weten de mensen die zomaar aangehouden worden wie de agenten zijn? Nee. Weten de agenten wie zij zijn? Ja. Kunnen die mensen op dat moment een klacht indienen? nee. Zijn dezen mensen gewapend? nee. bepalen de agenten in welke richting deze mensen kijken? ja. Kunnen deze mensen een klacht indienen? ja. maar weten die mensen tegen welke agenten? nee.
Indien de agenten een duidelijk zichtbaar nummer op de kleding zouden dragen zou de agent naar mijn mening zich
wel 2 keer bedenken de vrouw te betasten. Ik kon geen link vinden zonder reclame. Excuses daarvoor.
http://www.metacafe.com/watch/854358/thandie_newton_gets_molested_by_a_police_officer_matt_dilon_in/
Toegevoegd na 9 uur:
klaarblijkelijk een moeilijke vraag :) staat ook niet op wikipedia ofzo :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.