Waarom gaat de koningin niet gewoon met pensioen als ze 65 of 67 is ,dus waarom blijft ze gewoon op de troon zitten?
Hallo,beste GV'ers.
Ik vraag me af ---en ik hoop dat jullie niet lachen ofzo,want is niet oneerbiedig bedoelt--- maar ik vond de koningin er best wel oud uitzien en moe enzo,dus waarom kan zij dan niet als ze 65 of 67 oid is,gewoon met pensioen,dus afstand doen van de troon?
Want ze is toch al hartstikke oud (in de 70 of zoiets?)
Ok,thnx alvast...
Toegevoegd na 25 minuten:
Ik breidt de vraag ff uit: ik bedoel,is er dan geen wet oid dat zegt dat de koning(in) met 65 jaar met pensioen kan?
Ik bedoel: een koning of koningin kan toch niet op de troon blijven totdat tie 100 geworden is?
Bovendien wil Beatrix even koningin blijven tot haar kleinkinderen wat groter zijn en hun vader dus wat minder nodig hebben (als ze het nog zien zitten). :-)
Daar hoeven Maxima en Willem-Alevcander toch niet 24 uur per dag voor te zorgen?
Ik bedoel: gewone werkende mensen enzo hebben ook hun kinderen (net zoals mijn vader:werkt ook hele dagen en me moeder is een aantal uren per week vrijwilligster) en nog geenees lakeien enz,enz,dus zou t toch niet écht veel uitmaken?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.