Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom mag de politiek verantwoordelijk gedrag van de burgers vragen. terwijl zij zelf geen enkele verantwoordelijkheid nemen?

Het zinnetje: Het had niet mogen gebeuren, lijkt genoeg te zijn om politieke handen in onschuld te wassen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nou nou wat een inhoudsloos geklaag allemaal weer zeg. Hoe kom je erbij dat "de politiek" (ik neem aan dat je bedoelt de overheid, of het kabinet) geen verantwoordelijkheid neemt? Op welk gebied precies? Of moet je eerlijk bekennen dat je eigenlijk gewoon ontevreden bent en je weet niet precies waarom maar "de Hoge Heren in Den Haag hebben het allemaal gedaan"?

Het antwoord hierboven getuigt ook al van niet al teveel dossierkennis, of vertrouwen in de democratie. Nee het niveautje van de gemiddelde kiezer is tegenwoordig "het is niet altijd wat je verwacht, daarom is het allemaal zo corrupt". Ja natuurlijk XiniX, de causaliteit is me volkomen duidelijk.

Deze vraag is weer lekker tendentieus. Bovendien is er geen antwoord op te geven want A: wat is "de politiek" precies volgens jou? en B: hoe kom je er in hemelsnaam bij dat "de politiek" geen enkele verantwoordelijkheid neemt? Of ben je nou gewoon Wilders aan het citeren?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zij nemen de verantwoordelijkheid wel, maar dat is niet altijd dat wat je denkt of dat wat je verwacht, daarom is het zo corrupt allemaal...
En elke keer weer is het geloof in de politiek in het geding, hoe vaak komt dat nog voor... Het is toch ongelofelijk... En we trappen er steeds weer in...

Wie van ons burgers wil dat we naar Afghanistan gaan met een leger? Militairen willen graag vechten anders gingen ze niet bij het leger, dat is duidelijk, maar wie van de burgers wil dat nou werkelijk?

Dat is nu politiek, verbeter de wereld en begin bij de ander..
Dat is nu spiritueel, verbeter de wereld en begin bij jezelf...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om je vraag letterlijk te nemen, iedereen "mag"wat van een ander vragen. Of er daadwerkelijk gehoor aan wordt gegeven is vraag 2.
Mensen maken fouten, in alle lagen en beroepen van de bevolking, ook politici. Alleen valt het bij hun wat meer op, en schijnen ze er makkelijker mee weg te komen.
Als jij morgen iets stoms doet, weten alleen je bekende het waarschijnlijk. Doet Balkeneinde en kornuiten bijvoorbeeld iets stoms, staat heel nederland bol van commentaar. Misschien vinden ze dat al straf genoeg en komen ze er voor de rest mee weg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het altijd zo gemakkelijk om direct naar de politiek te wijzen en meteen te gaan klagen als het tegenzit. Ons land zit officieel in een crisis, en meteen moeten we vingerwijzen. En als wij als burgers ons verantwoordelijkheden moeten nemen (wat overigens een zeer algemene zin is) zijn we snel op zoek naar de ware schuldigen, die volgens ons de dans ontspringen.
Ik geloof dat ik die vraag maar moet gaan beantwoorden hier eerder gesteld bij GV: Of er in Nederland een zeurcultuur heerst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ach de Romeinen zeiden het al:"Licet Iovi non licet bovi."
(Wat God mag mag een rund nog niet)
Ik denk dat ze dat in Den Haag ook denken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing