Wordt het niet eens tijd het onderwijs grondig te reorganiseren ?
Plasterk praat over het reorganisren en samenvoegen van WO en HBO, maar zou het hele onderwijs nu eens niet kunnen worden geupgrade en vooral kunnen worden gemodernisserd. Ik heb WO gehad, maar vond dat in vergelijking met mijn HBS-B maar een lachertje, inhoudelijk, maar zeker met betrekking tot de manier van onderwijs. Ik heb misschien 10 jaar lesgegeven op een HBO, maar op zekere dag vroeg ik mij af of ik mijn eigen kinderen naar een dergelijke school zou laten gaan. Mijn antwpoord was nee en toen heb ik meteen ontslag genomen.
Er zijn zoveel zaken te verbeteren, maar ik ben het met Pim F. eens: niet meer geld, maar het geld beter gebruiken. Beter onderwijs hoeft geen geld te kosten, alleen maar inspanning om het te organiseren. De eerste verbetering hoeft niet eens te gaan over de inhoud van de 'vakken' maar over de organisatie en de methodiek.Wat Plasterk trouwens ook wil, maar uiteraard is de politiek ineens weer tegen. Het kan natuurlijk zijn dat de mensen die zo'n reorganisatie uitvoeren niet worden vetrouwd, en dat is wel terecht. Ik heb ervaring en kennis hierover, maar geen politieke vriendjes, dus ik zal er nooit bij worden betrokken. De vraag is dus: moet Plasterk een kans krijgen of vrezen jullie dat de mogelijke hervormers te grote oogkleppen zullen ophebben? Denken jullie datr hervorming mogelijk zijn zonder extra geld, buiten de kosten van de hervorming zelf
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.