Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (8)

Als Amalia koningin wordt, dan zal haar partner hoogstwaarschijnlijk prinses of prins blijven. Twee koninginnen kan niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amalia wordt dan koningin en haar vrouw is princes

Wat een leuke vraag :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zal zij geen koningin worden. Om de simpele reden dat zij dan niet voor een troonopvolger kan zorgen. Dus haar jongere zusje zal dan de troonopvolger zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat zij recht heeft op het koningschap als zij met een vrouw zou willen trouwen, of daar een relatie mee zou hebben. Ik kan het niet hard maken, maar ik denk dat het Nederlandse recht zo in elkaar zit voor wat betreft het koningshuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een homo-huwelijk mag in Nederland. Dus ook voor de koningin (lijkt me)
Als zij geen nageslacht krijgen zullen de kinderen van Alexia kroonprins of kroonprinses worden. Krijgt zij ook geen kinderen dan zullen die van Ariana in aanmerking komen.
Krijgen zij ook geen kinderen gaan ze door naar de kinderen van Johan Friso enz. enz.

Toegevoegd na 53 seconden:
Dat was natuurlijk niet helemaal een antwoord. Nee we krijgen dan geen twee koninginnen, maar gewoon een prinses.
Bernhard en Claus waren ook geen koning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jullie zijn naief om te denken dat dit in ons "tolerante" landje kan. Op dat niveau wordt er echt wel voor gezorgd dat dat zo niet gaat lopen. Dat zal echt nooit gebeuren. En zo wel dan komen er consequenties voor. Wel een leuke vraag inderdaad!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het staatshoofd is altijd de hoogste in rang.
De hoogste rang is koning, vandaar dat Maxima koningin kan worden, want dat is een rang lager.
Is het staatshoofd koningin wordt haar echtgenoot prins, en echtgenote prinses.
Dit zijn gewoon eeuwenoude regels van de adel die internationaal gehanteerd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee want er mag in Nederlnad maar 1 koningin zijn. Dus haar vrouw word dan gemalin. Of ze zal prinses worden dat hangt er helemaal vanaf wat de politiek wil . Want ze zijn nu al bezig om van Maxima straks een prinses -gemalin te maken. Hoe dan ook ze zijn er daar in Den Haag voorlopig nog niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing