Waar ligt (voor jou) de grens tussen openbaar en privacy?
Na aanleiding van een vraag over het moeten kunnen legitimeren ben ik op deze vraag uitgekomen. Waar ligt (voor jou) de grens tussen openbaar en privacy. Er is al veel heibel over de vingerafdruk in het nieuwe paspoort geweest. En we leven onderhand in een wereld waar de overheid 'Big Brother' speelt met allerlei zichtbare en niet-zichtbare camera's...
Zo ben ik er met toeval achter gekomen dat ik iedere keer als ik de portiek uit kom dat ik dan in beeld ben bij de politie. Dus van privacy is hier al geen sprake meer. Vooral omdat je de camera alleen ziet als je weet waar die zit. Want deze is zeer vakkundig weggewerkt in één muur zodat alleen de lens zichtbaar is. En dat alleen maar omdat er hangjongeren zijn in het weekeinde. Maar 153 bewoners komen dagelijks minimaal 2 keer in beeld. Want de camera draait 7 x 24 uur door...
Nu heb ik (vrijwel) niets te verbergen, waarvoor ik geobseveerd moet worden met camera toezicht. Maar vraag me dan wel af waar de grens tussen openbaar en privacy ligt?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.