kan de staat mij nog oproepen voor millitaire dienst.
nu ben ik niet 1 2 3 bang dat nederland aangevallen of betrokken word bij een of andere oorlog maar, ik ben eens benieuwd hoe dat eigenlijk zit.
kan de nederlandse staat mij als burger nog oproepen en verplichten om taken uit te voeren in tijd van "calamiteiten"?
ik heb ooit in een lang verleden nog de millitaire dienstplicht ondergaan en kreeg toen ik afzwaaide een brief mee waar ik me moest melden als er ooit eens iets voordeed in nederland en bla bla bla.
hoe zit dat dan voor degenen die nooit geen dienstplicht ondergaan zijn?
in geval dat dit zich voordoet, ben ik dan nog altijd verplicht om me te melden?
kun je als burger dan weigeren om aan zo`n oproep gehoor te geven?
ik kan me goed voorstellen dat de bevolking (lees burger) van libie in opstand komt tegen het regime van kadhaffi en hiervoor wil vechten en in zo`n geval zou ik ook meedoen.
in een geval waarin nederland in gevaar zou komen zou ik ook bereid zijn mee te helpen nederland te verdedigen, denk ik.
ik zou niet bereid zijn te participeren in een gewapend conflict waarin nederland betrokken word bij de inval in een ander land als mijn eigen veiligheid niet in gevaar kwam.
bestaat de echte patriot nog wel?
of is nederland daar te vrijdenkend voor geworden........
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.