Ik hoor van meerdere kanten nu dat er een chip aan zit te komen in de toekomst, die men bij je wil implanteren. wat is hier van waar?
Deze chip zou er voor zorgdragen dat men je overal en altijd kan traceren en in de gaten kan houden. Dit beangstigt me. Wat blijft er nog over van je vrijheid dan? In hoeverre is dit waar? Of mag dit naar het rijk der fabeltjes? Als dat waar is vind ik het niet gek dat mensen paranoia worden. maar het lijkt mij dat als de overheid werkelijk tot zoiets in staat is, mensen toch echt in opstand gaan komen of niet dan?
2.5K
2.5K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik ook... ik zou grof in actie komen dan... handtekeningen verzamelen etc... wat iemand hier zei over je telefoon zette me ook wel aan het denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bah - daar gaan we met zijn allen tegenin, en laten horen dat Nederlanders niet gechipt willen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zullen we maar vast beginnen dan :) dan hebben we die handtekeningen alvast. Als huisdieren konden spreken... Die lopen al jaren met een chip... maar ja die gedragen zich tenminste ;P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gebruikelijke chip bij huisdieren is slechts een identificatiemethode. Het werkt als een vingerafdruk, meer niet. Valt niks mee op te sporen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grote woorden maar die daden stellen toch niets voor.
denken jullie nou echt dat jullie er iets aan kunnen veranderen?
als het komt dan komt het maar wordt het mooi verpakt en op een langzame manier ingevoerd.
een beetje suf demonstreren en handtekeningen verzamelen gaat je echt niet helpen.
als ze die chip willen invoeren dan gebeurt het en jullie kunnen daar niets tegen doen.
de overheid zal zo op jullie in gaan praten dat jullie nog denken dat het goed voor jullie is.
slaven die niet beseffen dat ze slaven zijn kunnen niet in opstand komen puur en alleen omdat ze niet beseffen dat ze slaven zijn.
you will all obey, quess that's what you guys do your whole life!
denken jullie nou echt dat jullie er iets aan kunnen veranderen?
als het komt dan komt het maar wordt het mooi verpakt en op een langzame manier ingevoerd.
een beetje suf demonstreren en handtekeningen verzamelen gaat je echt niet helpen.
als ze die chip willen invoeren dan gebeurt het en jullie kunnen daar niets tegen doen.
de overheid zal zo op jullie in gaan praten dat jullie nog denken dat het goed voor jullie is.
slaven die niet beseffen dat ze slaven zijn kunnen niet in opstand komen puur en alleen omdat ze niet beseffen dat ze slaven zijn.
you will all obey, quess that's what you guys do your whole life!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zegt iemand met de naam anarchist ^^
Mensen zijn vaak dom, blind en volgzaam, maar zo dom nou ook weer niet hoor. Dit soort dingen komt veel mensen te na en velen zien dat vroeg genoeg aankomen (getuige de reacties op deze vraag, inclusief de jouwe).
Demonstreren helpt. Zie Afrika momenteel. Kunnen we hier ook wel, als het zover komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de manier waarop wij demonstreren helpt niet, dat denken/hopen we alleen.
en omdat ze in egypte een dictator weg hebben gekregen wil niet zeggen dat het nu beter is aangezien een groot deel van het regime er nog steeds is.
mubarak was ook niet het grootste probleem. het gaat om de mensen achter de schermen en die zijn er nog.
los daarvan zal datgeen wat in afrika en het midden oosten gebeurt nooit bij ons plaats vinden.
we zijn te bang dat we onze spullen kwijt raken en te verwend met allemaal zooi die ons rustig houden.
maar goed, who knows.
wie weet beseffen wij ooit ook eens dat wij, de westerse wereld het grootste gezwel zijn op aarde en dat de macht hebbers in onze westerse beschaving veel en veel erger zijn dan mubarak.
alleen bij mubarak zien wij het en bij onze elite weten ze het mooi te bedekken.
en omdat ze in egypte een dictator weg hebben gekregen wil niet zeggen dat het nu beter is aangezien een groot deel van het regime er nog steeds is.
mubarak was ook niet het grootste probleem. het gaat om de mensen achter de schermen en die zijn er nog.
los daarvan zal datgeen wat in afrika en het midden oosten gebeurt nooit bij ons plaats vinden.
we zijn te bang dat we onze spullen kwijt raken en te verwend met allemaal zooi die ons rustig houden.
maar goed, who knows.
wie weet beseffen wij ooit ook eens dat wij, de westerse wereld het grootste gezwel zijn op aarde en dat de macht hebbers in onze westerse beschaving veel en veel erger zijn dan mubarak.
alleen bij mubarak zien wij het en bij onze elite weten ze het mooi te bedekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn genoeg andere voorbeelden aan te voeren ook waarbij demonstreren heeft geholpen.
Je tekent een behoorlijk negatief beeld van mensen. Lang niet iedereen is zo.
Je houdt zeker wel van complottheorieën?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ow vast, zoals bijvoorbeeld de franse revolutie?
ze hadden iets bereikt, het woord democratie had op het begin daadwerkelijk betekenis maar na enkele jaren was de wet alweer aangepast en weer jaren later is er nauwelijks meer iets van overgebleven. ik heb geen negatief beeld van de mensheid, ik geef alleen de realiteit weer.
en hele hoop mensen zeggen een hoop maar de mens is een kudde dier en doet pas wat als de kudde groot genoeg is.
een hoop mensenzeggen dingen maar bijna iedereen in nederland heeft werk, hiermee kunnen ze geld verdienen om eten/drinken en onderdak tw betalen.
hoeveel mensen durven hun werk op het spel tw zetten om te gaan demonstreren zoals bijv in egypte?
in egypte zijn/waren er een hoop werkeloos, die mensen hebben vrijwel niets en zelfs onder die omstandigheden duurde het heel lang voordat er eindelijl iets gebeurde.
en dit heeft niets te maken met complottheorieen maar gewoon met het menselijke gedrag te maken.
los daarvan vind ik complot theorieen soms wel handig, zo krijg je tenminste eens way anders te horen, want hoe je het ook went of keert een complot theorie kan een leugen zijn maar de verhalen die de overheid ons verteld zijn ook nooit helemaal waar.
dan maar meerdere leugens horen dan 1.
ze hadden iets bereikt, het woord democratie had op het begin daadwerkelijk betekenis maar na enkele jaren was de wet alweer aangepast en weer jaren later is er nauwelijks meer iets van overgebleven. ik heb geen negatief beeld van de mensheid, ik geef alleen de realiteit weer.
en hele hoop mensen zeggen een hoop maar de mens is een kudde dier en doet pas wat als de kudde groot genoeg is.
een hoop mensenzeggen dingen maar bijna iedereen in nederland heeft werk, hiermee kunnen ze geld verdienen om eten/drinken en onderdak tw betalen.
hoeveel mensen durven hun werk op het spel tw zetten om te gaan demonstreren zoals bijv in egypte?
in egypte zijn/waren er een hoop werkeloos, die mensen hebben vrijwel niets en zelfs onder die omstandigheden duurde het heel lang voordat er eindelijl iets gebeurde.
en dit heeft niets te maken met complottheorieen maar gewoon met het menselijke gedrag te maken.
los daarvan vind ik complot theorieen soms wel handig, zo krijg je tenminste eens way anders te horen, want hoe je het ook went of keert een complot theorie kan een leugen zijn maar de verhalen die de overheid ons verteld zijn ook nooit helemaal waar.
dan maar meerdere leugens horen dan 1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bekijk dingen eens van meer kanten dan slechts uit te gaan van het negatieve. Jij wilt maar slechts één kant horen, heeft weinig zin te discussiëren zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een volksopstand zit geen enkele regering op te wachten, en als het gros in NL er tegen is, om even terug te gaan naar de vraag nu, gaat het feest niet door.
Maar, zoals uhurowan juist opmerkt in zijn antwoord, we lopen zonder dat we het weten al jaren met een chip rond, de mobiele telefoon. En nu komt er weer eentje bij, de OV jaarkaart. Straks nog in elke nieuwe auto iets, en er is eigenlijk geen chip meer nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt, zoals ik al zei, lopen we allemaal allang met chips rond. MAAR! Het draait allemaal om keuze mijns inziens. We kunnen kiezen of we de mobiele telefoon meenemen of niet. We kunnen kiezen of we een geregistreerde of anonieme OV-chipkaart nemen of niet.
Er zou inderdaad een kastje met GPS-chip in elke auto komen. Daar noem je een mooi voorbeeld. Wat is er gebeurd? Nederland kwam in protest en het is afgeblazen.
Zolang we kunnen kiezen of we al dan niet die chips meenemen of in laten bouwen, vind ik het allemaal prima. Zogauw het verplicht wordt, dan hebben we problemen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.