Kan de regionale sociale dienst gemaakte afspraken wijzingen bij het aanvragen van een nieuwe WWB?
In sept 2009 heb ik een WWB aangevraagd. Ik had daarbij beroep gedaan op de vrijstelling van de arbeidsplicht omdat ik een alleenstaande ouder van meerdere kinderen onder de 5 jaar. Deze is mij toen ook toegezegd geworden. In juni 2010 werd mijn WWB omgezet geworden naar de WIJ omdat de wet veranderd was en ik jonger was dan 27. Dit was toen allemaal automatisch gegaan. Ik heb toen mijn vrijstelling gehouden en we hadden een werk/leer programma gemaakt en ondertekend.
in dec 2010 ben ik 27 geworden en moest de WIJ weer teruggezet geworden naar een WWB. Hiervoor moest een gehele nieuwe WWB aangevraagd worden. bij het gesprek heb ik aangetoont dat ik graag de vrijstelling wilde behouden en het werk/leer plan wil volgen. Ik heb me al voor een opleiding ingeschreven en ook bij de IB-groep informatie aangevraagd over het aanvragen van de studiefinanciering, die ik zonder probleem zou kunnen aanvragen.
Ik heb pas het besluit ontvangen waarin staat zodra ik in april 2011 met een thuisstudie klaar was ik dan werk zou moeten gaan zoeken. Dit is dus in strijd met de eerder gemaakt afspraken.
Mijn vraag is dus kunnen ze dus gewoon de eerder gemaakte en ondertekende afspraken negeren omdat ik nu een nieuwe WWB moest aanvragen omdat het via de sociale dienst niet automatisch kan gaan of heb ik er nut als ik bezwaar maak?
En aub geen reactie zoals op je kont zitten rijk worden. Ik wil een studie gaan volgen en als je denkt dat je van een WWB rijk wordt heb je echt goed mis.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.