Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De PVV is mateloos populair in de provincie Limburg. Wat zegt dat over Limburgers?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (21)

Wilders is een limburger, dat zou wel eens de enige verwijzing kunnen zijn, Venlo...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ze weinig van politiek weten. En kennelijk ontevreden zijn met hun luxe leventje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ze mee laten wegen dat Wilders een geboren Limburger is.

Toegevoegd op 08-06-2009 14:26:12
Men verwacht zeker dat hij speciale aandacht geeft aan de Limburgse problematiek, whatever dat is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De PVV is niet alleen in Limburg mateloos populair. Ook elders (o.a. Rotterdam) is de PVV erg populair, dus ik neem aan dat in Limburg mensen wonen met eenzelfde denkbeeld als er op veel andere plekken in Nederland wonen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wilders is Limburger en Limburgers denken allemaal hetzelfde
Kuddegeest he
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Behalve dat Wilders zelf een Limburger is, kan het ook betekenen dat Limburg een hogere (langdurige) werkloosheid heeft dan andere delen van Nederland. Langdurige werkloosheid heeft wel vaker geleid tot proteststemmen op dit soort partijen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen in uit de provincie zijn banger voor allachtone dan mensen in de stad. Bovendien komt Wilders uit Limburg (Venlo dacht ik).

Verder zegt het weinig over Limburgers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat er blijkbaar veel Limburgers zijn die zich vertegenwoordigd voelen door de PVV.

De rest van wat geroepen wordt, is pure speculatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen uit de provincie zijn bang dat hun mooie leven gevaar loopt door oprukkende buitenlanders-invloeden
en stemmen daarom op de PVV.
Enne.. Wilders komt ook nog eens uit Limburg, wat sowieso stemmen oplevert. Het is tenslotte ''ozze jong", ofwel onze jongen.
Mensen uit de Randstad ondervinden bovengemiddeld
last van buitenlanders aangezien er behoorlijk wat wonen. Daarom stemmen ze op de PVV.
Vandaar dat de PVV in de stad ook floreert.

Het is overigens absoluut niet mijn partij maar dat terzijde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kom niet uit Limburg, maar zou me zeer aangesproken voelen als dat wel zo was.
Een beetje meer respekt voor anderen zou geen kwaad kunnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat de mensen die gestemt hebben op de pvv (en dus niet alleen limburgers) wel horen dat wilders het niet eens is met de huidige politiek. maar dat ze niet horen dat hij niet een oplossing heeft.. tenminste dat dat alle moslims over een kam geschoren worden... dat willen de limburgers ook niet!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat zegt over Limburgers dat ze chauvinistisch zijn... (en dat zijn 'ze' ....) Wilders komt uit Venlo...

'ze' hebben ook massaal op Tessa Kersten gestemd...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat Limburg veel last heeft van grenspolitiek lijkt Wilders met goede oplossingen te komen.

Overigens is het niet zo dat 'wij' Limburgers massaler op Wilders stemmen. Vergeet niet dat er ook een stukje chauvinisme aan vastzit.

Jammer trouwens dat sommige mensen hier haast discriminerend reageren. Blij om te weten dat iedereen in dit land hetzelfde is(?)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Statistisch gezien is er in steden als Venlo, Roermond, Heerlen, Sittard en Maastricht gemiddeld 26,4% van de stemmen naar de PVV gegaan. En dan is er voornamelijk op 'Laurence Stassen' gestemt...

Dit zegt overigens helemaal niets over het feit dat de PVV mateloos populair is in Limburg. Want in een stad als Roosendaal is bijna 50% van de Stemmen naar de PVV gegaan. En dat is nou niet bepaald Limburg...

Maar ook in de Randstad is er veel op de PVV gestemt...

Landelijk is de PVV uitgekomen op iets meer dan 18%. Dus dat mateloos populair is in mijn visie een beetje overtrokken...

En bij de volgende verkiezingen is het gewoon weer lokaal PR en landelijk de VVD...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zie het als compliment aan de Limburgers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik de meeste antwoorden lees, zie ik dat het gedrag van de meesten hier eigenlijk niet veel anders is als dat van wat er gezegd wordt over de PVV. Domme antwoorden vol met vooroordelen over Limburgers en over de PVV. Beetje kort door de bocht, lijkt mij.
Dat Wilders limburger is, zal wel meetellen (Fortuijn was heel populair in Rotterdam en Zuid-Holland). Dat er veel buitenlanders in Limburg zitten, zal wel meetellen en ook het feit dat Limburg nog steeds kampt met het probleem van de sluiting van de mijnen. Toen is Limburg eigenlijk in de steek gelaten door de regering. Een Limburger die opeens macht begint te krijgen en zijn mond durft open te trekken (juist of niet, doet hier niet terzake), dat is precies iets waar veel limburgers wel wat in zien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ze het niet zo goed begrijpen allemaal....

Ik stel voor om NL onafhankelijk van Venlo te verklaren, of heel Limburg.

Dan kunnen we hem uitzetten:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hetzelfde als over Rotterdammers en mijn achterbuurvrouw van tweehoog... niets.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat we Limburg moeten verkopen aan de hoogste bieder. Hadden we eigenlijk al vóór Wilders moeten doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ook Limburgers kunnen stemmen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet zo veel. Hooguit een licht gevoel van trots onder bepaalde limburgse bevolkingsgroepen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing