Waarom worden drugs zoals alcohol en tabak niet verboden?
ik stel de vraag naar aanleiding van een recent geseld vraag over het verbieden van soft drugs.
de maatschapelijke gevolgen van tabak en acohol zijn vele male ernstiger naar schatting 200.000 mensen die een ernstig probleem met alcohol hebben het vele geweld in het uitgaans leven jongeren die coma zuipen en zich zelf ernstige hersen beschadegingen toebrengen om er een paar te noemen
of van roken 100.000 mensen die hun gezondheid ernstige schade toebrengen door dagelijks een zwaar verslavende giftige kanker verwekkende stof te gebruiken waaraan zij ten prooi zijn gevallen toen zij jong waren iets van 30.000 doden per jaar (correct me if i'mwrong)
as er nu een produkt op de markt zou komen met die eigenschappen word het gelijk verboden
kort om veel profijt voor de sameneving om de hele boel te verbieden.
maar er gebeurd niets
Toegevoegd na 4 minuten:
100.000 den mensen die hun gezondheid
Toegevoegd na 23 uur:
er word in de antwoorden vaak het argument gebruikt dat de staat veel inkomsten uit de acijns mis zou lopen dit lijkt mij niet waar want dat geld dat nu verdiend word aan alcohol&tabak zou bij een verbod wel aan andere dingen uitgegeven worden tenzij we dit geld in het buitenland zouden uitgeven blijft het in de economie en dus belast ook het argument dat verbieden moeilijk is lijkt mij niet geldig want dan zouden we alles dat niet verboden kan worden maar legaal moeten zijn wat mij ook geen optie lijkt.
Toegevoegd na 6 dagen:
iedeen bedankt,
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.