Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (5)

Ja natuurlijk is het strafbaar om iemand opzettelijk een ziekte te geven.
Artikel 308
1.Hij aan wiens schuld te wijten is dat een ander zwaar lichamelijk letsel bekomt of zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van zijn ambts- of beroepsbezigheden ontstaat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie.
2.Indien de schuld bestaat in roekeloosheid, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Zullen vast nog wel meer artikelen bestaan die dit strafbaar stelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig is het strafbaar, zulk volk moet ze echt keihard straffen. Een 10 of 15 jaar geleden had je 2 meiden die op vakantie met 2 jongens het bed in doken. Na de vakantie kregen de dames een sms met de mededeling: Welkom in de aidsfamilie! . En inderdaad na onderzoek bleken ze beide met HIV te zijn besmet.
Echt dat volk moeten ze ter plekke afschieten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan niet, althans het mag niet, maar dan kun je het nog wel met dat sentiment eens zijn toch? Ik zeg overigens niet dat dat zou moeten, je moet natuurlijk zelf weten wat je ervan vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit verhaal is een broodje aap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook AIDS-party's. Mensen gaan daar met opzet aids aan elkaar doorgeven. Meestal doen homo's dit.
Ook een man, in het nieuws geweest, ik dacht vorig jaar, had zomaar bij iemand een besmette spuit in zijn arm gestoken. Er zat van hem (diegene met HIV) bloed in de spuit en vervolgens, bij het ongschuldige persoon in de arm gespoten, in een keer wordt je leven naar de knoppen geholpen, ik noem het, hetzelfde als moord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, dat is een naaistreek. XD
Ja.
Zie bijvoorbeeld de Groninger HIV zaak
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de groninger zaak weren slachtoffers door verachten onder invloed van verdovendemiddelen injekties met hiv geinfecteerd bloed toegediend hier is dus geen sprake van sex met instemming
uiteraard niet strafbaar tenzij dit levensbedreigend is. Wel sociaal ongewenst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar haal je het criterium levensbedreigend voor strafbaarheid vandaan? Als ik jou een vuistslag in het gezicht zou geven (puur een voorbeeld uiteraard) is het waarschijnlijk niet levensbedreigend, ben ik dan daarom niet strafbaar?
Gelukkig dat je deze vraag als een zuiver theoretische vraag stelt.

Ja, dat is zonder meer strafbaar en het kàn zelfs beschouwd/aangemerkt worden als poging tot doodslag..als er daardoor sprake kàn zijn van levensgevaar van de door jou besmette persoon.

Groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding