Waarom zou Turkijen al dan niet lid moeten/mogen worden van de EU, Gegeven dat ze aan alle objectieve eisen zouden voldoen.?
Bedenk dat volgens de Amerikanen Nederland een land is waar mensen klompen dragen, aan drugs verslaafd zijn, alle oude en zieke mensen worden afgemaakt, iedereen homo en/of communistisch is. Bedenk ook wat de 'gemiddelde Nederlander' denkt over Amerikanen.
De islam kan op zich geen belemmering zijn, want vooral historisch gezien is de Islam een tolerante godsdienst . Denk op de iets langere termijn.
Wat ik mij vooral afvroeg: is de europeaan wel dynamisch genoeg om nog 100 jaar verder te kunnen bestaan. Zonder dynamiek zakt Europa weg in het moeras van de vergetelheid.
Ten tweede valt mij op dat weinig mensen beseffen, dat onze eigen cultuur belangrijke impulsen heeft gekregen vanuit de Anatolia. Daar begon de beschaving 5000 jaar geleden en had men 3500 jaar geleden al wetboeken.
Weinig mensen weten kennelijk, dat Europa ophoudt bij de Caucasus ( bergrug). Daar begint Azie. De naam Klein-Azie is een verbastering van de Griekse naam voor het gebied en heeft niets uit te staan met Azie als werelddeel.
Grappig is ook, dat zoveel mensen alleen maar kijken naar de economische voordelen op korte termijn. Uiteindelijk zou je toch als doel moeten stellen, dat de wereld als geheel een systeem wordt.
Natuurlijk zijn er nog problemen, waarbij de Cypruskwestie er slechts een van is. Maar bedenk dat wij Nederlanders niet zo lang geleden, maar wel kort nadat wij van het schrikbewind van de Duitse Bezetting waren bevrijd, mensen te onderwerpen die voor hun vrijheid opkwamen. Wij zonden legers naar Indonesia om dat land te onderwerpen en tussendoor onze vlag te bezoedelen met het plegen van oorlogsmisdaden.
De indonesiers zijn heel wat vergevingsgezinder naar ons toe, dan wij naar anderen zijn. Dat lijkt allemaal op de USA die anderen de democratie en vrijheid willen leren (desnoods met geweld) maar zelfs nauwelijks de rassenscheiding hebben beeindigd.
Wat is het werelddeel Azie precies? In jouw gedachte is dat vanaf de Bosporus. Tot 1500 zou niemand dat beweren. De Eropese geschiedenis gaat terug tot 3000 BC
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.