Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft deze quote gezegd of waar is het een aanleiding voor "geef mij de kracht om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen .. Etc

None

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ik vond dit op internet:

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference."

Reinhold Niebuhr

Toegevoegd na 1 minuut:
Karl Paul Reinhold Niebuhr (Wright City, 21 juni 1892 – Stockbridge, 1 juni 1971) was een Amerikaans, protestants theoloog. Zijn bekendheid heeft hij vooral te danken aan zijn vele geschriften over de relatie tussen christelijk geloof en politiek. Hij leverde een bijdrage aan de bezinning op het begrip "rechtvaardige oorlog" en pleitte al voorafgaand aan de Japanse aanval op Pearl Harbor voor Amerikaanse deelname aan de Tweede Wereldoorlog.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou ook een spreuk (gebed) van Franciscus van Assisi kunnen zijn:
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen
Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen
Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien".

Het leven van Franciscus (ca. 1181-1226) wordt hier chronologisch beschreven, hoe hij vanuit een leven in luxe tot een teruggetrokken kloosterbestaan kwam, en prachtige teksten schreef die nu nog steeds mensen aanspreken: http://www.franciscaansebeweging.nl/content/over-de-beweging/inspiratie-uit-het-begin/franciscus/131/
Amadea
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing