Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kent surrealistische schilderijen van dieren met menselijk eigenschappen?

Ik ben opzoek naar schilderijen van surrealistische kunstenaars met dieren met menselijke benen bijvoorbeeld of een paard met handen.

Kent 1 van jullie een link waarop ik dat soort schilderijen kan vinden, met de kunstenaars naam etc?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Dan kom je al snel bij de schilderijen van C.M. Coolidge.
bamibal
12 jaar geleden
Hierbij twee afbeeldingen van dergelijke schilderijen. De maker is Stefan Ormeling uit Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet denken aan het boek The Wind in the Willows, van Kenneth Grahame. De kaft van het boek laat een mol zien die aan het picknicken is en hij tast met nogal menselijke handen in een mand vol lekkere hapjes. Wordsworth Classics, 1992, Cover Illustration: Mole and Rat picnicking by Arthur Rackham

Toegevoegd na 4 minuten:
Er is een kwartetspel met tekeningen van de Kloothommel en de Schildersezel, vooral mensenfiguren met dierenlijfonderdelen, zoals ezelsoren en ravenvleugels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie schilderijen van honden met een menselijk lichaam:

www.thierryponcelet.com

Misschien ben je ook geintresseerd in verdere antropomorfische kunst, zoals de opgezette dieren van Walter Potter (taxidermie, met als onderwerp dieren in menselijke situaties ) en Harry Whittier Frees ( fotografeerde dieren in menselijke outfits en situaties )

Enjoy :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing