Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Werden er veel christenen voor de leeuwen gegooid in de tijd van het Romeinse rijk?

Mijn geschiedenis leraar is erg tegen het christendom en alle andere geloven. Eb vertelt altijd dingen die zoude moeten bewijzen dat een geloof niet waar is, nu zei hij dat er maar 10tale christenen voor de leeuwn zijn gegooid, terwijl ik op de bassis school heb geleerd dat het er juist heel veel waren, wat is nou waar en zijn daar bronnen voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik heb het ook geleerd, in rome waren tunnels onder de grond waar de christenen zich verstopten om dat ze vervolgd werden, de romeinen hadden in eerste instantie een ander soort geloof met meerdere goden.

de romeinse gerechtshof de Sanhedrin liet de christenen vervolgen

In het boek Handelingen van de Apostelen[ beschrijft Lucas dat ook sommige volgelingen van Jezus te maken kregen met vervolgingen. Hij vermeldt dat het Sanhedrin de apostelen Petrus en Johannes verbiedt over Jezus te spreken. Ook beschrijft hij de steniging van de diaken Stefanus en dat daarna vervolging ontstaat van de gemeente van volgelingen van Jezus, die in Jeruzalem gevormd was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn veel christenen vermoord in die tijd, ook op andere manieren dan door ze voor de leeuwen te gooien.
Maar even iets over die leraar van je, ik zou dit melden bij je decaan, want volgens mij mag hij niet op deze manier zijn overtuiging uitdragen. De taak van een leraar is je juist alle aspecten en opvattingen te leren en niet te vertellen wat zijn eigen mening is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing