Kan je twee compleet verschillende zinnen (correct) samenvoegen door een komma toe te voegen?
Ik heb altijd geleerd dat je komma's alleen kunt gebruiken wanneer er bepaalde regels worden gevolgd. Nu vroeg ik mijn vriend om deze twee Engelse zinnen voor me na te kijken op spelfouten, en hij vertelt me dat de punt beter een komma kan zijn. Dit zijn de twee zinnen:
''Reading to newborns is a new information for many parents. Most parents only start past the first year.''
Zelf heb ik nog nooit gehoord dat zoiets acceptabel is om te doen en laat staan beter, maar hij zegt dat je op die wijze de twee zinnen samenbrengt, omdat ze met elkaar te maken hebben.
Ik dacht dat je juist om die reden alinea's hebt en dat je niet zomaar twee zinnen kunt plakken met een komma.
Mijn vraag: Kan je zomaar de punt in een komma veranderen bij deze zinnen?
Opmerking: Dit zijn Engelse zinnen dus de vraag is of je in het Engels zomaar een punt kan vervangen voor een komma en dan kunt zeggen dat het een correcte Engelse zin is.
Antwoord gevonden!
Grammarly.com zegt: ''People often make the mistake of using a comma to join two sentences without a conjunction.''
Dat betekent dat twee zinnen niet samengevoegd kunnen worden door alleen een punt naar een komma te veranderen, maar dat er een voegwoord moet worden toegevoegd, oftewel het antwoord op de vraag is: Nee.
Opmerking 2: Na enig verder onderzoek blijkt een puntkomma mogelijk te zijn als de twee nauw verwant zijn aan elkaar; een normale komma heeft een voegwoord nodig voor verbinding.
"Reading to newborns is unknown to many parents, they only start doing this after the first year."
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.