Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een "pub" (of zoiets)?

Lieve mensen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik spreek niet zo goed nederlands en ik versta het ook niet zo best en gisteren had ik met mijn vader (Hij is Nederlander) ruzie (in het Engels) een opeens zei hij "Je bent toch mijn pub" of zoiets in het Nederlands, ik weet het niet precies, maar zo klinkt het in iedergeval. Ik zei "What's that?" and he said "Laat maar" and toen liep ik boos weg. Weten jullie misschien wat hij bedoelde? Ik weet niet of het dat was maar het klonk in iedergeval zo, pub, of bub of zoeits. Maar ik ben toch geen pub=kroeg?? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
903

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

vermoedelijk bedoelde hij pup oftewel kind
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dit verband dus in het nederlands is het kind een pup is namelijk een jonge hond
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je vader bedoelde ermee te zeggen dat hij naar de kroeg ging..
t is vervelend als je ruzie in t engels maakt..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met je Nederlands lijkt anders niks mis te zijn. Je stukje is helemaal prima. Je vader bedoelde waarschijnlijk pup, van puppy ( nota bene engels), maar denk dat je dat zelf ook al wel kon bedenken. Als de discussie met je vader uberhaupt heeft plaatsgevonden tenminste. Je typt namelijk net even te foutloos Nederlands, om voor een anderstalige door te gaan.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Het kan zijn dat hij een verklein woord heeft gemaakt van puber, een puber is een kind van tussen de 12 en 18 jaar.
In dat is het niet onaardig bedoelt, maar juist iets in de trant van, ach jij kan er ook niks aan doe je bent een opgroeiende puber.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan en succes met de Nederlandse taal.
Naar mijn inziens bedoelde hij;Je bent toch mijn kleintje.Lijkt mij dat hij boos en verdrietig was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding