Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een "pub" (of zoiets)?

Lieve mensen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik spreek niet zo goed nederlands en ik versta het ook niet zo best en gisteren had ik met mijn vader (Hij is Nederlander) ruzie (in het Engels) een opeens zei hij "Je bent toch mijn pub" of zoiets in het Nederlands, ik weet het niet precies, maar zo klinkt het in iedergeval. Ik zei "What's that?" and he said "Laat maar" and toen liep ik boos weg. Weten jullie misschien wat hij bedoelde? Ik weet niet of het dat was maar het klonk in iedergeval zo, pub, of bub of zoeits. Maar ik ben toch geen pub=kroeg?? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

vermoedelijk bedoelde hij pup oftewel kind
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dit verband dus in het nederlands is het kind een pup is namelijk een jonge hond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je vader bedoelde ermee te zeggen dat hij naar de kroeg ging..
t is vervelend als je ruzie in t engels maakt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met je Nederlands lijkt anders niks mis te zijn. Je stukje is helemaal prima. Je vader bedoelde waarschijnlijk pup, van puppy ( nota bene engels), maar denk dat je dat zelf ook al wel kon bedenken. Als de discussie met je vader uberhaupt heeft plaatsgevonden tenminste. Je typt namelijk net even te foutloos Nederlands, om voor een anderstalige door te gaan.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Het kan zijn dat hij een verklein woord heeft gemaakt van puber, een puber is een kind van tussen de 12 en 18 jaar.
In dat is het niet onaardig bedoelt, maar juist iets in de trant van, ach jij kan er ook niks aan doe je bent een opgroeiende puber.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn inziens bedoelde hij;Je bent toch mijn kleintje.Lijkt mij dat hij boos en verdrietig was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing