Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Volgens het guinisbook of records zijn dit de 4 moeilijkste talen (met uitleg waarom)
- Dagestan in de Kaukasus, daar wordt het Tabassaran gesproken, een taal met maar liefst 48 naamvallen
- de Noord-Amerikaanse indianentaal Haida, die de meeste voorvoegsels ter wereld heeft: 70;
- Amale uit Papoea-Nieuw-Guinea, de taal met de meeste werkwoordsvormen: meer dan 69.000 verbogen en 860 onverbogen vormen;
- de taal van de Inuit in Alaska en Groenland, met alleen al 63 verschillende werkwoordsvormen voor de tegenwoordige tijd en meer dan 252 verbuigingen voor zelfstandige naamwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

1.oud Grieks
2.chinees
3.arabisch

persoonlijke mening voor mij als nederlander om te leren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor veel nederlanders is dat hun moers taal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het klinkt waarschijnlijk raar maar de moeilijkste taal word toch nederlands genoemd!
ik spreek heel veel mensen hier in italie die heel wat jaren in nederland hebben gewoond maar ze spreken héél slecht nederlands omdat ze het een van de moeilijkste talen vinden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel buitenlanders die imburgeren in Nederland
Of voor de handel Nederlands moeten spreken.
Hebben moeite met het leren van de Nederlandse taal.
Maar of het de moeilijkte taal ter wereld is om te leren, dat weet ik niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb weleens gehoord: de kliktaal, van de Xosha uit Zuid Afrika. Ik heb die taal ook een keer horen spreken, en met de zaal geprobeerd de klanken na te doen. Heel heel erg moeilijk.

Pools vind ik ook heel moeilijk, met al die medeklinkers achter elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat de moeilijkste taal ter wereld is om te leren, hangt zeer sterk af van welke taal / talen je spreekt.Voor ons Westerlingen zijn dat absoluut de Chinese talen ; we kennen de klanken niet, de letters niet, drama ! maar het kán wel, als je goed je best doet.
Veruit de moeilijkste taal - voor ons- om te leren, in elk geval om te leren spreken, is denk ik kliktaal. Hoe hard ik ook oefen, ik krijg het NIET voor mekaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verschilt per land.

Wij westers zijn letters gewend, terwijl chinesen klanken en tonen uitspreken. Dit is een ander deel van de hersenen die moet worden aangesproken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor europese mensen zal dat chinees en arabisch zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Binair, want het heeft maar 2 woorden; 0 en 1. Maak daar maar eens een duidelijk verhaal mee...

Maar om over menselijke communicatie; het ligt er aan wat je moerstaal is. Voor een duitser zal een andere taal de moeilijkste zijn om te leren dan voor een indiër, een aboriginal of een boliviaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is voor iedereen anders, ook aan wat je gewent bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De moeilijkste taal ter wereld is in ieder geval een taal die niemand meer spreekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's heel persoonlijk.

Ik vind zelf Java een erg moeilijke taal. Zonder compiler lukt het mij niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een taal die bijna niemand meer spreekt, en dus moeilijk te leren is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Chinese talen & de Arabische
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing