Wat betekent huts a niffauw?
Ik hoor heel veel jongeren zeggen huts a niffauw, heeft iemand een idee wat dit betekent?
504.7K
504.7K keer bekeken
SimonV
6 jaar geleden
Voor zover ik het begrijp is het een soort vloek, betekent het “Sla een nicht” (familielid).
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1399119932
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1399119932
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
het is gewoon straat taal dat heel veel jongeren gebruiken.
het is vooral om stoer te doen omdat iedereen het zegt wil je geen buitenbeentje zijn en omdat jij het dan ook weer zegt gaan andere vrienden het ook weer zeggen en zo gaat het door en door.
het is vooral om stoer te doen omdat iedereen het zegt wil je geen buitenbeentje zijn en omdat jij het dan ook weer zegt gaan andere vrienden het ook weer zeggen en zo gaat het door en door.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niffauw is nogsteeds vreemd voor mij als srananman hier is het nefo(niffo uitgesproken) en betekent daadwerkelijk neef en gbruiken we dagelijks omdat het nog altijd leuk is om te gebruiken sounds cool, zo van "fawaka nefo" = "hoe gaat het neef", die huts en niffauw snap ik gwoon niet
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Huts a niffauw houd in dat ze zeggen “hallo neef” waarin normale mensen hallo vriend zeggen! Het is eigenlijk een groeting maar dan op een “Coole”
Manier
Manier
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Tja.... Ik weet het.... Ze spammen de héeele klassenapp ermee vol. Het is van een of ander lied: ''Huts'' daarin komt voor: 'Huts a niffauw, bla bla bla...' Hopelijk word je niet gek ;) Gr. F-r.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verlaag jezelf niet tot het gebruiken van dit soort termen. Het is niet stoer.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Niffo betekent neef in het Sranang (Surinaams). Net als de meeste straattaal is ook dit woord afgeleid van het Surinaams.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Geen idee haha. Ik lees ook even mee!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is straattaal van de jongeren dus als je het niet snapt is het niet erg maar probeer je hoofd er niet over te breken als je weer zoiets hoort
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.