Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik het schrijven? De mytisch drijvende brug of de mytische drijvende brug? en waarom?

Het gaat om een vertaling. Nederlands is niet mijn A taal. Ik denk dat ik mytische moet schrijven, maar mijn man zegt dat zonder e is goed. Alvast bedankt voor uw hulp.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Dat hangt er van af of het een mythische brug is die ook drijft, of een brug die op mythische wijze drijft -maw. of mythisch een bijwoord of bijvoeglijk naamwoord is. Bijwoord is zonder E (mythisch), bijvoeglijk naamwoord is met E (mythische).
Vergelijk Engels: Mythical floating bridge (twee keer bijvoeglijk naamwoord) of mythically floating bridge (bijwoord+ bijvoeglijk naamwoord).
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het gaat over een mythische brug die ook drijft; dus mytische drijvende brug, toch?
Bedankt! :-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Correct :)
Amadea
6 jaar geleden
Nee, niet geheel correct. Want je schrijft mythische met een h erin.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image