Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je je Engelse woordenschat vergroten?

Hallo.
Ik zit op 3 gymnasium en heb moeite met Engels en dan met name de woordenschat.
Ik zou mijn woordenschat graag uit willen breiden maar weet nou niet echt hoe dit makkelijk kan. Ik ben een tijd geleden begonnen met elke dag een youtube video te kijken, duolingo te gebruiken en Engelse (boekjes) te lezen. Maar ik merk nog niet echt vooruitgang. Mijn vraag is dus of er iemand is die weet hoe ik mijn woordenschat kan vergroten?
Alvast Bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Plak de Nederlandse ondertiteling bij Engelstalige programma's op de Nederlandse en Belgische televisie af, zodat je leert luisteren naar wat er gezegd wordt.
En kijk naar de televisie-uitzendingen van de BBC.
Amadea
6 jaar geleden
Een ouderwetse maar goed werkende methode voor iemand met doorzettingsvermogen: schaf een goed idioomboek aan en ga woorden leren. Doe her een kwartier per dag, iedere week enkele bladzijden en de al eerder geleerde woorden blijven herhalen. En nog eens herhalen. Schrijf de lastige op, laat een ander overhoren. Van vreemde taal naar eigen taal (belangrijkst voor examen) en andersom (vinden de meeste mensen lastiger).

Om -voor mij- onbegrijpelijke redenen mag je tegenwoordig een woordenboek gebruiken op het examen. Het zou niet nodig moeten zijn. De basiswoordenschat van een vreemde taal (de meest frequent gebruikte woorden) zou net zo in het geheugen geramd moeten zitten als de producten van de tafels van vermenigvuldiging (althans van de tafels tot 10).
Computoon
6 jaar geleden
Misschien leer je het beter als je het daadwerkelijk toepast, dus ga misschien op online chat rooms of forums om in het engels te praten of ga met misschien je vader of moeder een gesprek voeren in het engels wat je normaal ook in het nederlands zou doen: wat je hebt gedaan, het nieuws, sport etc
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Neem een abonnement op Storytel. En kies voor luisterboeken in het Engels. Leuker dan BBC kijken ;-)

Zet op Netflix de ondertitel niet aan, of op Engels.

Games met chat functie kan ook helpen, wel opletten dat je dan niet steeds in SMS taal praat en deze toepast op school, dat kan een valkuil zijn.

Ga op uitwisseling naar het buitenland, UK, Amerika of Canada.
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing