waarom klagen nederlanders vaker over spelling dan bijv engelsen?
ha ik heb pas een jaar internet en heb heel mn leven zonder geleefd ....
iets wat me opviel wel was het volgende :
ik had vroeger een tien op rapport voor engels havo nivo
nu kom ik zowel in nederland op sites en ook in engeland
zodra ik in nederland ben dan beginnen mensen te klagen en te vloeken : bijv zo van : jij ongestudeerde.... of jij geestelijk beperkte
dit doen ze dan omdat mijn persoonlijke spelling afwijkt van de norm : ik gebruik geen hoofdletters en kommas en ook geen interpuncties etc etc
nu wil het feit dat ik ook vaak op een universiteits forum ben in londen.... en daar lopen ook professors rond enzo en als ik daar dus ben krijg ik nooit nul komma nul een enkele klacht over mn manier van schrijven
ja dat viel me wel op hee? aan nederland tov van engeland
zou hier ook een veklaring voor zijn ? mischien?
zelf is mijn antwoord hierop : ik vind de engelsen moderner en ja we leven steeds minder in een text cultuur en meer in een beeldcultuur?
Toegevoegd na 50 minuten:
ps ps als antwoord op een van de reacties : nee ik word in engeland regelmatig uitgescholden : maar dan niet om mn spelling maar om de inhoud van een van mn topics....
Als je op die manier een sollicitatiebrief zou schrijven, zou je nimmer aangenomen worden.
En waarom niet gewoon de spelregels van de Nederlandse taal toepassen? Als je met een voetbalwedstrijd meedoet, pas je toch ook niet je eigen regels toe?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.