Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als iemand tegen mij zegt 'consider it done', bedoelt hij dan dat het al gebeurd is, of nog moet gebeuren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat het nog moet gebeuren, maar dat je het (nu al) "als gedaan" kunt beschouwen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voorbeeld
"Could you give me a copy of this page, please?" "Consider it done."
(Lees meer...)
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ Het moet inderdaad nog gebeuren. Je kunt ervan op aan dat het gebeuren zal indien iemand dit tegen je zegt..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als in "komt voor mekaar". +
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ Oké, is geregeld.

Andere antwoorden (2)

Het moet nog gebeuren, maar je kunt er op vertrouwen dat het verzoek snel uitgevoerd word.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat je er van uit kan gaan dat het reeds gedaan is.

Niet dat het reeds gedaan is, maar dat het eigenlijk een peulenschilletje is voor de wederpartij om dat (laten) te doen.

Vaak wordt dat ook gebruikt bij iets wat bijna af is. Vraag je bijv. aan de docent; 'did you checked my homework?' Antwoord hij: 'consider it done.' Daar bedoeld hij mee dat hij het niet 100% nagekeken heeft, maar wel zo goed als klaar is met nakijken daarvan.

Maar daar moet je wel mee uitkijken als iemand dat zegt, want laatste loodjes wegen het zwaarst. Dus je kan er (beter) van uit gaan dat er eigenlijk nog niks is gebeurt, zo creëer je geen valse hoop voor jezelf. Voor mij is iets 'done' of 'not done', daar zit niks tussen (volgens mijn visie). Al is iets voor 99,9% uitgevoerd, beschouw ik dat alsnog als 'not done' (want dat 0,01% kan juist dé uitdaging zijn en dat dat gelijk dé reden is waarom dat (nog) niet gedaan is).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image