Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is lean sigma?

Mijn docent zei tegen mij dat ik een goed voorbeeld ben van lean sigma. Ik heb op internet geprobeerd op te zoeken wat ze ermee bedoelde. Maar ik begrijp het nogsteeds niet. Kan iemand het me uitleggen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Je hebt via het filmpje alleen de belangrijkste zaken getoond. De manier, de analyses waardoor je tot deze conclusie bent gekomen heb je achterwege gelaten.
Je hebt de inzichten voor verbetering getoond die veel winst opleveren (de grote vissen) en de verbeteringen die waarschijnlijk zeer weinig voordeel zullen opleveren (de kleine vissen).
Het accent in het gedeelte van het filmpje moet dus gelegen hebben op wat de klant belangrijk vindt en hoe de medewerkers bij het proces te betrekken.
Je filmpje moet een voorbeeld bevatten van de meest effectieve procedure om een hogere winst te bereiken door lagere operationele kosten en een grotere klantvriendelijkheid. Door het verhogen van de klantgerichtheid kunnen vaak de kosten worden verlaagd.

Als jouw filmpje voldoet aan bovenstaande, summiere, omschrijving, dus constant proberen de organisatie te verbeteren, dan is het filmpje een voorbeeld van de lean six sigma methodiek.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je iets geproduceerd hebt, wat het predicaat lean-six-sigma verdient, mag je het opvatten als een groot compliment. Vandaar misschien dat de docent het niet verklaart, een compliment legt men nu eenmaal niet uit, een compliment krijg je.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing