Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik binnen een korte tijd leren praten met een Brits accent?

Ik zit in havo-4, en ik heb in Juni mijn Engels mondeling. Hoe kan ik dan in die korte periode mezelf aanleren om Engels te praten met een Brits Accent. Dat zou echt super fijn zijn als kon.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je kunt inderdaad werken met een cd-rom. Zorg dan wel dat het op jou niveau is, anders leer je er helemaal niets van. Ook kun je aan je omgeving vragen wat vaker Engels te praten, en jou te corrigeren op je uitspraak. Zo raak je er meer aan gewend en zal je mondeling ook beter gaan.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt een cd-rom aanschaffen of online cursussen volgen. Meestal als je even googled kom je die wel tegen van verschillende talen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt in zo'n korte tijd geen Brits accent aankweken. Als je je best doet, kun grammaticaal en idiomatisch foutloos Engels in redelijk korte tijd leren (maar voor het idioom zul je echt wat tijd nodig hebben!).
Je Nederlandse accent kwijt raken kost je járen (en dan alleen nog als je in Engeland gaat wonen).
Neem Maxima als voorbeeld. Die heeft echt haar best gedaan op het Nederlands en spreekt het inmiddels heel goed. Toch hoor je nog dat het niet haar moedertaal is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing