Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gebruik je in een zakelijke e-mail na iedere zin 'enter' of plak je de regels aan elkaar? Ik begrijp dat je met alinea's werkt enz. Dat is logisch.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
5.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hetzelfde als wanneer je een brief zou schrijven: na iedere zin een punt, gevolgd door een spatie. Niet op de 'enter' toets drukken, dat doe je alleen (2x) op het moment dat je een nieuwe alinea gaat maken.
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Bij sommige programma's (zoals Word en Outlook) is één keer enter al genoeg om een nieuwe alinea te beginnen.
Computoon
11 jaar geleden
In de versies die ik heb, springt de cursor met 1x enter naar het begin van de nieuwe regel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ruimte die tussen je regels wit blijft zoals bij word en outlook is in te stellen, dus ja afhankelijk van je instellingen zal de enter toets het begin van een alinea maken of gewoon een nieuwe regel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe dan ook, het antwoord is correct. Nooit 'enter' gebruiken anders dan wanneer je een nieuwe alinea begint.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding