Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke interessante tv programs zijn er voor mijn nederlandse taal te verbeteren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik ga er van uit dat je de Nederlandse taal nog niet echt goed beheerst. In dat geval zijn programma's zoals het jeugdjournaal, klokhuis en allerlei programma's die door schooltv worden uitgezonden aan te raden.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Om uw Nederlands te verbeteren kan u best naar nieuws uitzendingen kijken en luisteren of naar actualiteitenprogramma's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naast het nieuws en actualiteitenprogramma´s is het een idee om taalspelletjes als Lingo en Ik hou van Holland te kijken. That´s the question is/was ook altijd een leerzaam tv-spel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lingo, of als dat te moeilijk is Sesamstraat en het Klokhuis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
programma's met niet een al te snel tempo maar ook niet al te saai. langzame programma's die (mocht algemene kennis je interesseren) ook niet saai zijn, zijn bijvoorbeeld.

per seconde wijzer

http://www.uitzendinggemist.nl/programmas/583-per-seconde-wijzer

en

met het mes op tafel

http://www.uitzendinggemist.nl/programmas/1417-met-het-mes-op-tafel

beide kennisquizzen

via teletext 888 (tv) kan je met de ondertitels meelezen. via uitzending gemist kan dit ook door dit bij de opties aan te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een tijd geleden werden op de regionale zenders uitzendingen gedaan voor laaggeletterden en mensen voor wie het Nederlands de 2de taal is.
Bekijk bijgevoegde link eens, misschien is het iets voor u
de uitzendingen heetten "Lees en schrijf"
11 jaar geleden
Ik weet je wilde tv programma's maar ik had een andere mogelijkheid gevonden. Voor mij was het heel goed om naar nederlandse luisterboeken te luisteren. Voor het begin kan je boeken nemen die je al kent.
Bij iedere bibliotheek kan je deze uit lenen en je kan onderweg luisteren en zo vooral de uitspraak en uitdrukkingen leren.
Success
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing