Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke interessante tv programs zijn er voor mijn nederlandse taal te verbeteren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
9.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt aan je niveau maar elk programma verbetert jouw taalkennis, elk boek ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een voormalig buitenlandse collega keek om die reden naar sesamstraat. (korte makkelijke zinnen zonder moeilijke woorden)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ga er van uit dat je de Nederlandse taal nog niet echt goed beheerst. In dat geval zijn programma's zoals het jeugdjournaal, klokhuis en allerlei programma's die door schooltv worden uitgezonden aan te raden.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Om uw Nederlands te verbeteren kan u best naar nieuws uitzendingen kijken en luisteren of naar actualiteitenprogramma's.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het jeugdjournaal gebruikt meer verschilende woorden dan het gewone journaal.
Naast het nieuws en actualiteitenprogramma´s is het een idee om taalspelletjes als Lingo en Ik hou van Holland te kijken. That´s the question is/was ook altijd een leerzaam tv-spel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lingo, of als dat te moeilijk is Sesamstraat en het Klokhuis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
programma's met niet een al te snel tempo maar ook niet al te saai. langzame programma's die (mocht algemene kennis je interesseren) ook niet saai zijn, zijn bijvoorbeeld.

per seconde wijzer

http://www.uitzendinggemist.nl/programmas/583-per-seconde-wijzer

en

met het mes op tafel

http://www.uitzendinggemist.nl/programmas/1417-met-het-mes-op-tafel

beide kennisquizzen

via teletext 888 (tv) kan je met de ondertitels meelezen. via uitzending gemist kan dit ook door dit bij de opties aan te geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een tijd geleden werden op de regionale zenders uitzendingen gedaan voor laaggeletterden en mensen voor wie het Nederlands de 2de taal is.
Bekijk bijgevoegde link eens, misschien is het iets voor u
de uitzendingen heetten "Lees en schrijf"
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Ik weet je wilde tv programma's maar ik had een andere mogelijkheid gevonden. Voor mij was het heel goed om naar nederlandse luisterboeken te luisteren. Voor het begin kan je boeken nemen die je al kent.
Bij iedere bibliotheek kan je deze uit lenen en je kan onderweg luisteren en zo vooral de uitspraak en uitdrukkingen leren.
Success
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ik een luisterboek ook lezen?ik begrijp goed wat ik leze .daarom zoek ik eigenlijk iets te kijken met een ondertitel.bedankt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Luisterboeken zijn alleen om te luisteren.
Als je wilt lezen moet je gewoon boeken lezen.
Op tv hebben de nederlanders bij alle buitenlandse films ondertitels, dus dan zijn Hollywood films iets voor jouw.
In de bibliotheek kun je zeker ook taalcursussen vinden waarbij je lezen EN luisteren kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok heb net gevraagd: Er zijn op de nederlandse tv via teletekst vele programma's met ondertiteling te bekijken. Dat is voor slecht horende of dove mensen.
"Informatie over programma's die ondertiteld worden vindt u op Teletekst, of in de tv gids.
De ondertiteling van publieke zenders (ned,1,2 +3) De televisiespots van Postbus 51, wordt zichtbaar wanneer wordt overgeschakeld naar Teletekst pag. 888.
De commerciële omroepen, Veronica, SBS, Net 5, RTL4, RTL5, RTL7 en RTL 8 via Teletekstpagina 222 "
http://www.hoorwijzer.nl/hoorhulpmiddelen/overige-hulpmiddelen/onder-en-boventiteling.html

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding