1. Door (...) heb ik mijn lief hondje van twee weken terug kunnen vinden. Klopt deze zin?
1.3K
1.3K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door (....), heb ik mijn lieve hondje van twee weken oud, terug kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door (...) heb ik mijn lieve hondje, van twee weken oud, terug kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door (....), heb ik mijn lieve hondje, na twee weken terug kunnen vinden.
Zou ook nog kunnen, de zin die jij stelt, komt mij erg vreemd voor.
Zou ook nog kunnen, de zin die jij stelt, komt mij erg vreemd voor.
Cryofiel
11 jaar geleden
1. Door (...) heb ik mijn lieve hondje, van twee weken oud, terug kunnen vinden.
2. Door (...) heb ik mijn lieve hondje van twee weken oud terug kunnen vinden. Deze twee zinnen hebben een verschillende betekenis.
2. Door (...) heb ik mijn lieve hondje van twee weken oud terug kunnen vinden. Deze twee zinnen hebben een verschillende betekenis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grappig dat in de reacties niemand twee vergeet en bij de antwoorden iedereen 2 zegt. Getallen onder de 10 moeten volledig uitgeschreven worden.
@ Cryo
2 Je had een hondje van twee weken en nu is hij oud?
2 Je had een hondje van twee weken en nu is hij oud?
Cryofiel
11 jaar geleden
Nee.
1. Ik heb een lief hondje. Het hondje is twee weken oud. Door (...) heb ik dat hondje terug kunnen vinden.
2. Ik heb meerdere honden. Eén daarvan is twee weken oud. Dat hondje heb ik door (...) terug kunnen vinden.
Vergelijk met de opgave die ik vroeger op school regelmatig kreeg:
1. De man, die daar loopt, is mijn vader.
2. De man die daar loopt is mijn vader. Bij 1. is er één man. Er wordt bij verteld dat die man daar loopt, maar die mededeling is niet noodzakelijk. Die ene man die aanwezig is, is mijn vader. Bij 2. zijn er meerdere mannen. De ene zit, de andere schildert, de derde loopt, en de vierde is een boom aan het snoeien. Mijn vader is degene die loopt. De toevoeging "die daar loopt" is in dit geval dus essentieel, dit in tegenstelling tot de situatie bij 1.
1. De man, die daar loopt, is mijn vader.
2. De man die daar loopt is mijn vader. Bij 1. is er één man. Er wordt bij verteld dat die man daar loopt, maar die mededeling is niet noodzakelijk. Die ene man die aanwezig is, is mijn vader. Bij 2. zijn er meerdere mannen. De ene zit, de andere schildert, de derde loopt, en de vierde is een boom aan het snoeien. Mijn vader is degene die loopt. De toevoeging "die daar loopt" is in dit geval dus essentieel, dit in tegenstelling tot de situatie bij 1.
Amadea
11 jaar geleden
Tiny Lizard kreeg een pluchen knuffelhondje. Daar raakte ze erg aan gehecht. Maar later raakte ze het beestje kwijt. Dankzij (...) heeft ze haar knuffel na twee weken weer terug kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is geen goede zin.
Wat je doet is TEVEEL informatie in een kromme zin PROPPEN. Maak gebruik van BIJZINNEN, dan komt de informatie die je wilt geven wel GOED over.
Wat je doet is TEVEEL informatie in een kromme zin PROPPEN. Maak gebruik van BIJZINNEN, dan komt de informatie die je wilt geven wel GOED over.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.