Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je het best should, could en would uit elkaar halen?

Ik raak telkens door de war. Is er een ezelsbruggetje om het beter te kunnen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Should = Zou (Sou)
Could = Kon (Con)
Would = Wou

Zo onthoud ik het aan de voorletters.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik dezelfde manier +
rose
12 jaar geleden
Would = Wou is zeker niet goed. 'I would do that' betekent 'Ik zou dat doen'
Het gaat om moeten, kunnen, en willen.
- Moeten: should. Shit, ik had dat moeten doen. Shit - should. I should have known better. Ik had beter moeten weten.
- Willen: would, zelfde beginletter. I would, if I only could. Ik wou, als ik het maar kon.
- Kunnen: could, dat spreek je uit met een lichte k - dus een hoorbaar overeenkomende beginletter.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
It would have been right is it hadn't been wrong... "I would, if I only could" betekent "Ik zou het doen als ik het zou kunnen". I would sing, if i could only sing...
rose
12 jaar geleden
Bij wijze van voorbeeld natuurlijk, ik kan best goed zingen...
In de automatisering kennen we de zogenaamde MoSCoW-regel als het gaat om het beoordelen van testresultaten.

De betekenis is als volgt:
Must have: zonder deze wijziging kunnen we echt niet verder
Should have: er is eventueel een andere manier om dit te bereiken, maar dat het niet kan is onlogisch en onnodig
Could have: dit zou een aanvulling zijn die het werk simpeler maakt
Would have (ook wel Wanna have of Won't have): het zou leuk zijn als dit ook nog kon, maar het heeft geen prioriteit

Het woord MoSCoW geeft dus de volgorde aan van een aflopende belangrijkheid. Zo heb je meteen een handig ezelsbruggetje om jouw vraag te beantwoorden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding