Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent het woord sect?

ik weet niet hoe dat geschreven wordt maar ik hoor mensen die een beetje gestudeerd hebben praten over bv ik heb het sect over dit of dat gehad. mi betekent sect iets van ""specifiek""komt dit iemand bekend voor,ik wil het graag weten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
16.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knap gededuceerd. Je zit er vlak bij.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat je bedoelt "sec". En dat betekent eigenlijk niks meer dan : zonder overbodige toevoegingen. Alleen dat.
Ik heb het sec over dit of dat gehad betekent : over dat, en niks anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is het ik wil je 5 plusjes geven zo heb ik het begrepen ik ga de vraag sluiten want ik heb het antwoord al.
je bent knap hoor Marleen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
twee stommerikken gaven 2 -, bah!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal wel komen omdat ik nog zat te typen , te checken of de vraag al eens was gesteld en te kijken of ik wellicht een leuke bron met meer info kon vinden (nee dus), en dus 'aan de late kant' was met mijn antwoord. Toen ik begon met tikken, was ik de eerste. Maarja, dat gebeurt wel vaker.
Jammer voor de minnaars worden ze niet van mijn totaal afgetrokken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zal ik doen Bazzz hij/zij verdient het
de anderen worden bedankt voor hun moeite

Andere antwoorden (3)

'Sec' betekent letterlijk 'droog' en het wordt gebruikt in de betekenis van 'niks anders, alleen dat'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik denk ook aan wijn of zo maar het wordt echt gebruikt bij echte gesprekken ""ik ga sec naar dat onderwerp luisteren ""zo wordt dat woord gebruikt
ik ben benieuwd als ik antwoord krijg zo niet ga ik naar ONZE TAAL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@troetroe, dit ís het antwoord hoor!
Ze bedoelen dan dus: ik ga alleen naar dat onderwerp luisteren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@minnaar: graag even met je hoofd tegen de betonnen muur beuken, of hier netjes komen vertellen wat er mis is met dit antwoord.
Waarschijnlijk bedoel je "sec". Wanneer het over wijn gaat wordt daarmee droge wijn bedoeld. En gaat het over een onderwerp, dan is het dat 't puur en alleen over dat onderwerp gegaan is. Men is niet afgedwaald, maar is netjes bij het onderwerp gebleven.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Een ander woord hiervoor; sec= zonder omhaal.

Bijv; sec verslag doen van het gebeuren

Zonder omhaal verslag doen, dus zonder enige toevoeging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding