Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

-Wikipedia-, wat betekend het eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
2.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou een goeie vraag zijn als er geen KANJER VAN EEN DT-FOUT in de titel zou staan!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet zeggen; ik ben hier net nieuw, en voel me echt niet zo welkom als er zo gereageerd wordt (goed geschreven???) Ik doe mijn best om een leuke/interessante vraag te bedenken, en jij valt over een taalfout???
Flauw...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Taal is belangrijk, als je dat ook tegen je later baas zult zeggen, lig je gelijk buiten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk 't niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@slimshady: Trek het je niet aan. Iedereen maakt schrijffouten. (Bijvoorbeeld caférestaurant i.p.v. café-restaurant)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rembem, dankjewel.
InVinoVeritas: ben je wel goed wijs?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wiki Pedia is een soort interactive Encyclopedie door mensen online samengesteld/bewerkt.
- Pedia is heel duidelijk een ander woord voor verzameling van informatie, dat is op zich niet bijzonder maar het eerste gedeelte van de naam wel. Misschien kent de oudere generatie onder ons de Duits/Japanse kinder serie Wickie de Viking nog wel, die jongen redde elk avontuur door onder zn neus te wrijven en met een slim plan op de proppen te komen. De bedenker van WikiPedia was een fan van de serie en vanwege copyright hebben ze de schrijfwijze iets aangepast zonder dat het anders klinkt.
http://www.youtube.com/watch?v=hB6KY7Xnzd0
(bij 0:42 seconden wrijft Wickie onder z'n neus en heeft ie een geniaal plan)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daarvoor moet jij weten wat Wiki is:

"Een wiki is een applicatie of (web)toepassing, waarmee webdocumenten gezamenlijk kunnen worden bewerkt."

pedia, komt gewoon van encyclopedie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://nl.wikibooks.org/wiki/Inleiding_MediaWiki/Wat_betekent_wiki%3F/Namen

Klik hierop en dan kom je 'alles' te weten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding