Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent de afkorting fxt in msn/sms taal?

Op MSN/SMS schijnt regelmatig 'fxt' gebruikt te worden. Heeft iemand enig idee wat dit betekent?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

"FXT" is een afkorting van "Fixed"

Het betekent zoveel als: "Opgelost"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik kom niet verder dan Fix it?

Toegevoegd na 1 uur:
Voor ik straks tien negatieve duimpjes heb: Ik kon het maar op 1 plek vinden : http://www.averbode.be/Microsites%20Algemeen%20DOWNLOADS/Fix%20it/gsm/Fixit_gsm_CORR.pdf zie pagina 7 en zie hoe deze link heet).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel iets gevonden hierover, het is alleen wel in het Engels:

The expression "Fixed" (alternatively: fxt, FXT, fixt, or Fix'D on Gamefaqs) is netspeak/chanspeak used primarily as sarcastic "helpful" advice to indicate that the quoted poster is a complete moron and/or is otherwise doing it wrong. In some cases the edit will have been transformed into an insult at the n00b, but it is possible that there are still kind people left on the internets. However, it's less likely than you might think.

Het komt erop neer dat er sarcastisch "hulpvaardig" wordt bedoeld dat degene die de post heeft geplaatst wordt aangemerkt als een volslagen idioot en/of het helemaal verkeerd doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook iets van fixer betekenen, daarmee bedoelen ze als je een jongen bent dat je een meisje hebt gefixt ( versierd ) en andersom ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing