Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet iets/iemand die in korte tijd naar de top gaat/bekend wordt zonder dat iemand er ooit van gehoord heeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Ik zou zeggen een hype.

Toegevoegd na 16 minuten:
Naast hype zou ook het woord rage kunnen.

"Een hype is een verschijnsel dat tijdelijk bovenmatige media-aandacht krijgt en daardoor belangrijker lijkt dan het in werkelijkheid is. Het gevolg van dit zichzelf versterkende mechanisme kan zijn dat iets dat zich als een ogenschijnlijk verwaarloosbare kleinigheid voordoet, uitgroeit tot een werkelijk belangwekkend verschijnsel.

Wanneer een verschijnsel in een korte periode mateloos populair is geworden, en ontstaan is zonder exceptionele media-aandacht, wordt dit een rage genoemd. Het creëren van een hype wordt wel hypen genoemd. "Hype" is een Engels woord afgeleid van het Griekse hyper = "boven"."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hype
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets dat in een keer Populair word? Want hij of zij of iets gaat naar de top omdat mensen het interessant vinden en dus weer door vertellen, dus wordt het in een keer populair omdat, meerdere mensen het ook willen hebben/luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is daar geen specifieke naam voor, maar ach, laat ik ook maar een poging wagen: aanstormend talent.
Pieter2011
13 jaar geleden
Een rijzende ster
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
one hit wonder
13 jaar geleden
Natuurtalent, openbaring, wonderkind, geniale vondst, ster, doorbraak, ongekend succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing