Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is (in praktijk) het verschil tussen het schriftelijk indienen van een 'klacht' en een 'formele' klacht'?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Aan het indienen van een formele klacht heeft een bedrijf of instelling vaak bepaalde criteria verbonden. Er zijn voorschriften die je moet opvolgen. Bij belastingzaken moet je een nummer vermelden of bij een verzekeringsmij moet je een bepaald formulier gebruiken waarop je je klacht indient.

Een schriftelijk ingediende klacht is zonder voorschriften en regels geschreven. Sommige bedrijven hebben helemaal geen procedure voor het indienen van een klacht en dan ben je dus vrij om het op jouw manier te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een formele klacht hoeft niet altijd ook schriftelijk te zijn. Een mondelinge klacht kan ook formeel zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image