Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke term gebruik je voor het bieden op je eigen advertentie op bijvoorbeeld eBay?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Taal
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Snipen,

is dat niet snipen, dat je op het laatste moment een eigen product net hoger biedt als het niet genoeg opbrengt naar je zin...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Frauderen. Of valsspelen, maar op Ebay zou ik dat geen spelletje meer noemen.

Toegevoegd na 1 uur:
Ebay zelf heeft er gene term voor, maar noemt het gewoon bieden op eigen veiligen

Quote :

Leden die op hun eigen veiling bieden, willen de prijs opdrijven of doen alsof een object populairder is dan in werkelijkheid het geval is. Ook personen die toegang hebben tot de objectgegevens van de verkoper die niet voor andere leden toegankelijk zijn, kunnen zich schuldig maken aan bieden op eigen veilingen. Het is op eBay verboden om op eigen veilingen te bieden.

Omdat familieleden, huisgenoten en werknemers van verkopers toegang hebben tot objectgegevens die niet voor de rest van de community beschikbaar zijn, mogen zij niet op objecten bieden die door de verkoper worden aangeboden, ook al willen ze het object echt kopen. Familieleden, huisgenoten en werknemers mogen objecten wel van een verkoper kopen zonder te bieden, zoals met Nu kopen. Er is dan geen sprake van bieden op eigen veilingen.

Einde citaat.

Toegevoegd na 1 uur:
En in zijn algemeenheid kom ik niet verder dan manipulatief bieden, maar dat geldt op alle veilingen, ook IRL .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Frauderen en volgens de regels van Ebay is dat strafbaar
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat ik er van begrepen heb,noemt men dat:Feedbackmanipulatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing