Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zit op een tweetalige school, daar spreken ze netjes Engels, maar ik wil echt Amerikaans spreken, wat kan ik doen niet het accent over te nemen ?

Ja mijn docenten spreken netjes Engels en ik wil later in Amerika wonen, dus ik wil echt niet een Engels accent hebben. Nu heb ik geen accent in welke vorm dan ook.

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik wil pas op myn 30e ofzo naar Amerika, dus dan is het al te laat om nog van dialect te veranderen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heey Naka!

Ik begrijp je probleem, dit hadden wij bij ons op school ook, omdat sommigen wilde geen engels, maar echt Amerikaans leren.
Wij hebben toen een mentorles gehad van hoe wij dit het beste konden realiseren.

Ze gaf ons als tips dat we vaker naar Amerikaanse series/films moesten kijken, en juist niet naar Engelse films of series.
Daarnaast kregen wij de tip om, iets wat je leuk vind, op een Amerikaans forum te zoeken, en daar contacten op te doen om mee te Skypen, zodat we vanzelf het Amerikaanse accent zouden leren.

Als je maar vaak genoeg alleen maar Amerikaans hoort, in plaats van Engels, dan komt het vanzelf goed!:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat als je in Amerika woont, heel snel het Amerikaanse dialect overneemt.
Je kunt in de tussentijd al veel met andere Amerikanen communiceren zodat je een "licht" accent ontwikkeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding