Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn man beweert dat trut ook schoonheid betekent. Ik kan dit nergens vinden. Is dat echt zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (11)

Nee, dat is toch echt niet zo. Een trut is een zeurderige, stijve, preutse, onnozele vrouw.
Amadea
13 jaar geleden
Wat naar dat jouw man je probeert wijs te maken dat het woordje trut schoonheid betekend. Sommige mensen zeggen wel eens tutje als liefkozing maar trut is dat beslist niet. Ik zou het beledigend vinden als mijn man dit tegen mij zegt. Geef bij je man aan dat als jij dit ook beledigend ervaart dat hij je liever schoonheid kan noemen als hij dat dan ook bedoelt. Gewoon zeggen wat je bedoelt klinkt ook veel oprechter..

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry, je man neemt je in de maling.
trut is niet positief bedoeld over het algemeen en heeft al helemaal niets met schoonheid te maken.

je kan je man oelewapper gaan noemen, en zeggen dat dit betekend 'gespierde bink'.

kijken of het dan nog zo leuk is om iemand in de maling te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De afkomst van het scheldwoord "trut" is dat een koe die geen melk meer kan geven word een trut genoemd. Niet echte schoonheid dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee trut is echt geen betekenis van schoonheid , want dan zou jij tegen je man kunnen zeggen :eikel , want dat betekend ook schoonheid

klin klare onzin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heb ik gevonden bij het woord "trut":

1) Akelig kind 2) Akelig meisje 3) Domme vrouw 4) Griet 5) Ingebeeld meisje 6) Persoonsbenaming 7) Takkewijf 8) Totebel 9) Tro 10) Troela 11) Zeurig persoon 12) Zeurig vrouwspersoon
http://www.encyclo.nl/begrip/trut

Daar staat dus duidelijk niet "schoonheid" bij of iets, dat daar in de verste verten op lijkt.
Kan natuurlijk zijn, dat je man zijn eigen betekenis heeft gegeven aan het woord "trut".... maar dat kan ik niet beoordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeker. En als je hem "oude zemelaar noemt, betekent dat dat je hem een sexy vent vindt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je man een snor heeft en kram heet dat is hij hier al VEEL langer mee bezig. Zie bijgevoegde link, daarin vraagt kram in 2001!!!!! precies hetzelfde.

Maar dat is wel de enige verwijzing dat trut iets met schoonheid te maken heeft dus trek je conclusie...

En voor zover hij het als koosnaampje bedoelde......
Daar heb je de raarste van, ik hoorde iemand haar man "poepscheetje" (sorry voor de term maar ze zei het echt) noemen.

MAAR een koosnaampje is ALLEEN een koosnaampje als BEIDEN er een positief gevoel van krijgen. De man die P.... (ik zal het niet nog eens opschrijven) werd genoemd voelde zich daardoor blijkbaar bijzonder en speciaal. DAN is het prima. Vind één van de twee het een rotwoord kan de ander 1000x beweren dat het " ook" iets moois betekent, dan mag hij het toch gewoon niet gebruiken.

Koosnaampjes zijn altijd met instemming van de gebruiker EN degene over wie het gaat
amigo
13 jaar geleden
Tut betekende vroeger wel schoonheid (honderden jaren geleden). Hiervan is nog steeds afgeleid: jezelf optutten (= jezelf mooimaken). Beetje gelijk heeft hij dus wel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het woord trut is een beledigende en denigrerende benaming voor een vrouw. Maak er voor het behoud van je eigenwaarde zo snel mogelijk een eind aan dat je man je zo noemt en laat je niet voor de gek houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede smoes om onder de verantwoordelijkheid van het uitspreken uit te komen. Wat een verzinsel.
Kijk maar op
http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=trut
en je weet of hij de waarheid spreekt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing