Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je dubbele punt krijgen op een letter ??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Shift +. Appostrof toets, daarna de letter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Voor een totaal overzicht, zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Diakritisch_teken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Shift + de toets waar dit op staat ," (meestal naast Enter)
dan de letter waar je het op wilt zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik hiervoor bijna altijd de ALT-tekens.
Deze krijg je door ALT in te drukken en tegelijk op het numerieke toetsenbord, rechts (bij desktop-toetsenborden tenminste) de getallen in te drukken.

Hieronder de gewenste combinaties:
ü = ALT+129
ä = ALT+132
ë = ALT+137
ö = ALT+148
ÿ = ALT+152

Ä = ALT+142
Ö = ALT+153
Ü = ALT+154
Ë = ALT+211
Ï = ALT+216
Ÿ = ALT+0159
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je op de tweede toets rechts van de L kijkt en links naast de enter-toets (er staat ' " op) en je drukt op shift, tegelijkertijd die knop, laat de shift-toets los en daarna de letter waar de puntjes op moeten, dan krijg je die letter met puntjes (trema).

Dit is wel voor een qwerty-toetsenbord. Voor een azerty-toetsenbord (kijk naar de eerste letters van je toetsenbord) moet je zelf even kijken waar die knop zit met ' ".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn toetsenbord (qwerty, en mn compu is een apple) moet ik Alt+u intoetsen, en dan de letter waar ik de puntjes op wil hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit ergens een toets waar je ¨ ^[ op ziet. Druk tegelijk deze toets en de SCHIFT-toets in. Je ziet nu NIKS. Druk nu op de gewenste letter (De anderen toetsen mag je nu loslaten) in en daar zie je de letter met puntjes er op! Om er een ^ op te zetten moet je precies de zelfde toetsen indrukken maar de SCHIFT-toets laat je zitten.

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing