Aantal lettergrepen?
Hallo lieve mensen op deze late avond. Ik kan me herinneren dat ik ooit een paar jaar geleden op een proefwerk moest aangeven uit hoeveel lettergrepen het Engelse woordje quiet bestaat. Lange discussie met de docente gehad en ik dacht nog steeds 1.
In het geval dat u denkt dat het uit 2 bestaat, roep dan gelieve niet meteen ' duidelijk twee' want welke 2 lettergrepen bestaat hij dan uit?
Qu-iet? Qui-et? Ik weet het niet..
Bvd!
Toegevoegd na 59 minuten:
En zelfstandig gebruikt: quiety, is dit dan ook 3 lettergrepen? Qui-et-y?
Toegevoegd na 1 uur:
Duss, nu jullie allemaal te hebben aangehoord ben ik tot de conclusie gekomen dat het volgens jullie in de vergrotende en overtreffende trap quiet- more quiet- most quiet moet zijn. Maar ik hoor vaak genoeg in Engeland ed quieter. Is dit spreektaal of is het beide correct? ( hier ging de discussie met m'n docente destijds over trouwens?.
Ik bedoel natuurlijk quietly. Zelfstandig klopt dan ook niet...
Bedankt voor deze terechtstelling.
adj. qui·et·er, qui·et·est Het merriam-webster BE Woordenboek zegt ook "quieter" hoewel van "quietest" niet wordt gesproken... Het qoord quietest wordt daar echter ook doorgeleid naar quiet. Overigens is mijn vorige post waarschijnlijk fout: "quiety" zou je onderverdelen als qui-et-y waarschijnlijk. (Maar wel nog steeds drie lettergrepen dus inderdaad.)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.