Ik erger me dood aan taalfouten. Hoe kan ik zorgen dat andere mensen accepteren dat ik ze verbeter? En op welke manier kan ik ze het best verbeteren?
Dus hoe kan ik iemand aardig benaderen en verbeteren?
Toegevoegd na 7 minuten:
En natuurlijk kan je typfouten maken (ik kan er ook wat van), maar taalfouten als als/dan, hen/hun en 'het gebeurd' kan ik gewoon niet aanzien. Zeker die laatste: het doet me gewoon pijn als ik het typ.
4.2K
4.2K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat gaat zo moeilijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel meer mensen die fouten maken dan mensen die anderen verbeteren, dus in dat opzicht kun je beter zorgen dat mensen niet meer verbeteren (wat ook best irritant is (al doe ik het zelf ook best vaak :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch maar proberen? Je maakt het niet alleen jezelf moeilijk, niet iedereen zal het je in dank afnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, maar ik kan er gewoon niet tegen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan niet. Je moet zelf veranderen. Sorry en bovenal sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:( help... komt het dan ooit weer goed met het nederlands?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is meer, komt het wel goed met jou?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de twééde vraag. Want volgens mij is er heel veel fout taalgebruik in Nederland! Of past de taal zich aan aan de gebruikers?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En nu kan ik ook nog eens gaan wachten op antwoorden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of ze het ooit zullen accepteren denk ik niet , maak zelf ook veel fouten maar heb zelf liever dat ik op mijn fouten word gewesen daar leer je van ik vind mensen die nederlands met engels mengen of straattaal pratem vreselijk irritant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er mis met het gebeurd?
Kimath
13 jaar geleden
Sommige spelling is inderdaad beroerd, ik erger mij er soms ook aan. Maar dan bedenk ik mij dat er wel ergere dingen in de wereld zijn, en kan het loslaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
":( help… komt het dan ooit weer goed met het nederlands?"
Je bedoelt: "Help... Komt het dan ooit weer goed met het Nederlands?" ;p
(Ja, wie kaatst...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja... inderdaad, ik was al aan het twijfelen, Hippo.
Roland: 'het gebeurd' klopt niet omdat het tegenwoordige tijd is, en de derde persoon enkelvoud stam +t is.
Roland: 'het gebeurd' klopt niet omdat het tegenwoordige tijd is, en de derde persoon enkelvoud stam +t is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oei Hippo! daar heb je een punt!
@taaljuffie
of zal de taal zich aanpassen aan de gebruiker?
domme vraag dom antwoord?
gekke uitspraak gekke mensen? ik denk je hulp moet zoeken. als het pijn doet, je fouten van anderen zo moeilijk vindt, jij hier echt niet tegen kan, je verantwoordelijk voelt voor het taalgebruik hier ooit nog goed komt, en jezelf de aangewezen persoon vind om mensen te gaan lopen verbeteren hier.... sorry hoor, dan is er iets aan de hand met je empathisch vermogen, of je mist wat stofjes in je bovenkamer. ik zou echt even hulp zoeken als je hier zo vreselijk onder lijden moet. lijkt me niet prettig!!!
of zal de taal zich aanpassen aan de gebruiker?
domme vraag dom antwoord?
gekke uitspraak gekke mensen? ik denk je hulp moet zoeken. als het pijn doet, je fouten van anderen zo moeilijk vindt, jij hier echt niet tegen kan, je verantwoordelijk voelt voor het taalgebruik hier ooit nog goed komt, en jezelf de aangewezen persoon vind om mensen te gaan lopen verbeteren hier.... sorry hoor, dan is er iets aan de hand met je empathisch vermogen, of je mist wat stofjes in je bovenkamer. ik zou echt even hulp zoeken als je hier zo vreselijk onder lijden moet. lijkt me niet prettig!!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.