Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke taal hoort zeker bij de "moeilijkste talen om te leren" ?

je kunt niet een taal als "moeilijkste" benoemen maar welke zouden een nominatie kunnen krijgen zegmaar

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het Tabassaran is de moeilijkste taal om te leren. Deze bestaat uit 48 naamvallen.

Maar Nederlands behoort ook bij de top 10, moeilijkste talen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Chinees, zeker ook vanwege de notatie. Dan Russisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond Litouws vrij lastig. Dat kent nog veel archaische constructies. Verder zijn Nederlands en Tsjechisch bekend om hun lastige woordvolgorde. Chinees is juist helemaal geen moeilijke taal, omdat je bijna geen grammatica hoeft te leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is volgens mij geen objectief antwoord op mogelijk tenzij de peuters er bij de ene moerstaal duidelijk langer over doen om die te leren dan bij een andere (wat ik niet geloof). Wel kan als je met een westerse taal bent opgegroeid een taal waar b.v. toonhoogten andere betekenissen hebben of kliktalen moeilijker zijn om te leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Arabisch lijkt me ook erg moeilijk, dat wordt ook altijd heel snel gesproken! En dan hebben we het nog niet eens over het lezen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet doof of blind bent denk ik dat gebarentaal en braille ook erg moeilijk zijn om te leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In sommige afrikaanse talen praten ze met van die klikkende geluiden. Die kunnen wij niet maken, dus lijkt me erg lastig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IJslands is de moeilijkste taal om te leren als je op alleen op de grammatica af gaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
FINS ! wat dacht je hiervan ! kirjake te halu jotta kaantaa tahan hyva aamu toukookuu enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Japans russisch nederlands
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een uitgestorven en niet beschreven taal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens het guinisbook of records zijn dit de 4 moeilijkste talen (met uitleg waarom)

*Dagestan in de Kaukasus, daar wordt het Tabassaran gesproken, een taal met maar liefst 48 naamvallen
* de Noord-Amerikaanse indianentaal Haida, die de meeste voorvoegsels ter wereld heeft: 70;
* Amale uit Papoea-Nieuw-Guinea, de taal met de meeste werkwoordsvormen: meer dan 69.000 verbogen en 860 onverbogen vormen;
* de taal van de Inuit in Alaska en Groenland, met alleen al 63 verschillende werkwoordsvormen voor de tegenwoordige tijd en meer dan 252 verbuigingen voor zelfstandige naamwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing